پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی

استاندار خراسان جنوبی طی پیامی روز جهانی و هفته صنایع‌دستی را تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا در متن پیام جواد قناعت آمده است. 

صنایع دستی، میراث ماندگار نیاکان هنرمند و روایتگر قریحه و ذوق خدادادی مردمان فهیم یک منطقه است که با استفاده از کمترین داشته ها، به خلق آثاری فاخر و با ارزش همت می گمارده اند تا نیاز خود را به زیباترین و بهترین شکل ممکن رفع نمایند.

در جای جای ایران اسلامی، صنایع دستی از دیرباز به عنوان یک صنعت اشتغال آفرین همواره مورد توجه بوده و امروزه نیز با وجود گسترش محصولات صنعتی و ماشینی، این هنر صنعت نه تنها ارزش خود را  از دست نداده بلکه هر روز با جلوه ای تازه و مطلوب ذائقه مردم، همچون سفیری نیکو برای انتقال فرهنگ، آداب و رسوم یک منطقه نقش آفرینی می کند.

در این میان استان فرهنگ دوست خراسان جنوبی نیز از همان روزگاران کهن، مهد پرورش اساتید چیره دست و خوش سلیقه در این عرصه بوده و امروزه نیز با وجود ۱۰ هزار هنرمند و صنعتگر- باستثنای هنرمندان فعال در حوزه تولید قالی و قالیچه- و تولید آثاری فاخر در قالب ۱۲۰ رشته از مجموع ۳۰۰ رشته شناسایی شده و کددار صنایع دستی ایران، سهم قابل توجهی در بازار کار و تولید کشور دارد.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به همه هنرمندان و صنعتگران، از تلاش ها و زحمات تمامی عزیزانی که به هر نحو در زنده نگهداشتن هنرهای سنتی و اصیل این دیار و نیز احیای هنرهای فاخر فراموش شده در تلاش هستند تشکر و قدردانی نموده، برای همگان سربلندی و پیشرفت روز افزون مسئلت دارم.

امید که در سایه سیاست های حمایتی دولت سیزدهم از هنرمندان و صنعتگران، شاهدِ رونق بیش از پیش هنرهای اصیل و نیز برداشته شدن گام هایی بلند در جهت حمایت از تولید و عرضه صنایع دستی در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استان عزیزمان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha