افتتاح یک مزرعه گردشگری در گرگان

هم‌زمان با آغاز هفته صنایع‌دستی، مزرعه گردشگری باغ تمشک در شهرستان گرگان استان گلستان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، آیین بهره‌برداری از مزرعه گردشگری باغ تمشک گرگان هم‌زمان با آغاز هفته صنایع‌دستی با حضور مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان، رضا غیاثی‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان، جمعی از مسئولان و هنرمندان صنایع‌دستی روستای سید میران این شهرستان برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان در این مراسم ضمن تبریک آغاز هفته صنایع‌دستی گفت: صنایع‌دستی عضو جدانشدنی حوزه گردشگری به‌حساب می‌آید و می‌تواند زمینه‌ساز جذب گردشگر برای استان باشد.

مریم حاجی‌ابراهیمی افزود: امروزه صنایع‌دستی از حالت تزئینی خارج‌شده و به‌صورت کاربردی در زندگی مردم قرارگرفته است اما باید با همکاری هنرمندان این امر را توسعه دهیم تا همچون گذشته صنایع‌دستی در زندگی روزمره مردم قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان نیز در این مراسم بیان کرد: این مزرعه گردشگری با مساحت ۴ هزار متر در جاده گرگان _کردکوی، کیلومتر اول جاده سدن و سیدمیران قرار دارد و با انواع درخت میوه (ازگیل، زردآلو، انواع توت، انگور، انار، انجیر، آلو، آلبالو، انواع مرکبات، کندس، زیتون)، باغ تمشک، خانه درختی، امکانات رفاهی و... پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

رضا غیاثی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اولین مزرعه گردشگری کشور در گرگان افتتاح‌شده این شهرستان پیشرو در مزارع گردشگری در استان و کشور است.

او افزود: با افتتاح مزرعه گردشگری باغ تمشک، گرگان دارای ۱۰ مزرعه گردشگری فعال است و امیدواریم در سال جاری پنج مزرعه دیگر با افتتاح رسمی به این رقم افزوده شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان تصریح کرد: شهرستان گرگان از نظر کشاورزی، طبیعی و تنوع محصولات دارای پتانسیل‌های فراوان است که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان علاوه بر ایجاد جذابیت و جذب گردشگران به توسعه اقتصادی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032101082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha