پیام تبریک مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان هفته صنایع دستی را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش میراث آریا، در متن پیام‌امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان آمده است:  بی تردید اصفهان قلب فرهنگ و هنر ایران زمین بشمار می‌رود. روی همین اصل اکثر مردمان از سراسر گیتی پهنه فرهنگی و هنری اصفهان را با هنرش و میراث ارزشمند فرهنگی آن که از بطن هنر این ملت کهن تراوش کرده می‌شناسند.

امروزه با توجه به فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر هنرمند و عرضه‌کننده صنایع دستی در گستره استان اصفهان، نباید فراموش کنیم که صنایع دستی را  در قالب  سه حوزه هنری، تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی و فعالان و صادرکنندگان باید شناخت که همگی  می توانند در کنار آثارگران سنگ  تاریخی  در قالب صنعت پاک گردشگری به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های تولید در کشور، جایگزین بسیار مناسبی به‌جای درآمدهای نفتی باشند و این در حالی است که در حوزه   فرهنگ نیز هنرهای دستی وسنتی  اصیل ایرانی می‌تواند  معرف فرهنگ و هویت ایرانی در سطح جامعه جهانی باشد.

بدینوسیله فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی و پاسداشت هفته صنایع دستی را به عموم هنرمندان و هنرورزان فرهیخته این مرز و بوم صمیمانه تبریک و تهنیت و شاد باش عرض می‌کنم.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403032201141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha