کارگاه آموزشی نجوم ویژه کودکان در مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار شد

کارگاه نجوم به همت گروه گردشگری تخصصی کودک و نوجوان برزن و با همکاری و مشارکت مدرسه دانش آموزی نجوم زانکو و موسسه نوین اندیشان نجوم بیکران در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، کارگاه نجوم به همت گروه گردشگری تخصصی کودک و نوجوان برزن و با همکاری و مشارکت  مدرسه دانش‌آموزی نجوم زانکو  و مؤسسه نوین‌اندیشان نجوم بیکران  در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران برگزار شد.  

این کارگاه آموزشی نجوم با هدف آشنایی کودکان با منظومه شمسی و صور فلکی شامل بخش‌های تماشای فیلم، آشنایی با صور فلکی در آسمان نما، تماشای خورشید با تلسکوپ و ساخت کاردستی صور فلکی بود.

با استقرار گنبد آسمان نمای بادی و استفاده از دوربین‌های مخصوص، کودکان یک سفر هیجان‌انگیز به فضا داشتند و از نزدیک با سیارات آشنا شدند و  به کمک پرسش و پاسخ نجومی و نمایش خلاق، منظومه شمسی را یاد گرفتند.  

در ادامه کارگاه  کودکان در محوطه باغ موزه تاریخی نیاوران به وسیله تلسکوپ به تماشای خورشید نشستند. این کارگاه با استقبال بسیار زیاد کودکان و والدین روبرو شد و با توجه به فضای محدود، در دو گروه  ۲۰ نفره برگزار شد.

در پایان این کارگاه علمی آموزشی، کودکان با وسایلی ساده، یک کاردستی زیبا ساختند و نگرش و درک خود از یک سیاره و منظومه شمسی را نشان دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032901615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha