وزارت میراث‌فرهنگی پیشران فرهنگ، اقتصاد، سیاست، امنیت و حتی دیانت است/ وجود شهید رئیسی برای کشور یک نعمت بود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشران فرهنگ، اقتصاد، سیاست، امنیت و حتی دیانت است و در این باره پرچم‌دار است. پیشتر به این سه حوزه کمتر توجه می‌شد، اما خوشبختانه با تلاش‌هایی که انجام شده شاهد هستیم که این وزارتخانه شناخته شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی امروز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در همایش افق تحول ۹ که با عنوان «۱۰۰۰ روز خدمت با سید ابراهیم رئیسی» با حضور مدیران این وزارتخانه در محل سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار کرد: همایش افق تحول یک کارگاه آموزشی برای مدیران وزارتخانه در سطح ستادی و استانی است و نقش کلیدی در هم‌افزایی بین مدیران دارد.

ضرغامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، اضافه کرد: جا دارد ابتدای جلسه از شهید رئیسی یاد کنیم که برای کشور یک نعمت بود و هرچه جلوتر می‌رویم خلأ وجود این عالم وارسته بیشتر احساس می‌شود. من با چهار دولت همکاری داشتم اما واقعاً باید بگویم شخصیتی مثل شهید رئیسی را کمتر دیده بودم و ایشان شخصیتی بی‌نظیر، عالم، کاردان و توانمند بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: من شخصاً افتخار می‌کنم در این دولت هزار روز در خدمت چنین شخصیتی بودیم. خدا ما را لایق دانسته که در دوره‌ای از تاریخ با مرحوم آیت‌الله رئیسی همکار بودیم.

اساس تنوع زیباست

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سپس به تنوع قومیتی و نیز تنوع موضوعات مختلف فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: اصل تنوع قابل قبول است و باید متناسب با تنوع موضوعات، نسخه مناسب ارائه دهیم. بسیاری از مدیران ممکن است این مسئله را ندانند در حالی که اساس تنوع زیبا است.

ضرغامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در جمهوری اسلامی، مدیریت مانند دو میدانی است و امروز ما بسیاری از مسائل این وزارتخانه را حل کرده‌ایم. نظام مسائلی که به تازگی در این وزارتخانه آماده کردیم با نظام مسائلی که روز اول به مجلس ارائه دادیم متفاوت است. این نظام مسائل را با مشورت صنوف و بخش‌های مختلف تبیین کردیم.

فرمایشات رهبر انقلاب درباره ماموریت‌های وزارتخانه اهمیت دارد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه ماموریت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مقام معظم رهبری نیز تأکید و در این باره فرمایشات بسیار خوبی دارند. این در حالی است که عنوان توسعه صنعت گردشگری و ترویج صنایع‌دستی در فصل ۱۷ قانون برنامه هفتم توسعه به‌عنوان فصلی جدید گنجانده شد که سیاست‌های کلی این برنامه از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد.

او سپس به تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ثبت جهانی آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های انجام شده از سوی معاون میراث‌فرهنگی، خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه ثبت جهانی آثار انجام شده و رتبه ما از جایگاه هفتم به جایگاه پنجم رسیده است.

ضرغامی سپس به حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: گسترده‌ترین جامعه تولیدی در کشور حوزه صنایع‌دستی است. حدود ۳۰۰ رشته صنایع‌دستی در ایران فعال است که خانواده‌محور هستند. در حقیقت صنایع‌دستی مزیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است.

او با اشاره به حوزه گردشگری نیز گفت: گردشگری باید و می‌تواند جایگزین نفت شود. گردشگری مزیت اقتصادی دارد. مزایای بسیار زیادی دارد و در این باره باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنیم تا شاهد نتایج بسیار خوب این حوزه باشیم.

در این نشست چهار ساعته که با حضور بیش از هزار نفر از مدیران این وزارتخانه از ۳۱ استان برگزار شد، سیدعزت‌الله ضرغامی ضمن تشریح تبیین حوزه‌های مأموریت موضوعات مرتبط با سه حوزه این وزارتخانه، کارنامه هزار روزه وزارتخانه تحت مدیریت خود را مرور کرد و نظام مسائل به‌روز شده پیش‌رو را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032901617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha