عباس‌آباد مازندران قطب اول گل و گیاه استان است

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد گفت: شهرستان عباس‌آباد باید به سمت استعدادیابی در حوزه گردشگری کشاورزی گام بردارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، نادر سحرخیز با بیان این مطلب که شهرستان گردشگری عباس‌آباد با دارا بودن ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه کشاورزی می تواند قطب اول گردشگری کشاورزی در غرب مازندران باشد، گفت: عباس‌آباد قطب اول پرورش گل و گیاه استان مازندران با داشتن گل خانه‌های متعدد و اراضی کشاورزی مستعد مرکبات و کیوی و همچنین برنج همگی گواه این مدعاست که این شهرستان باید به سمت استعدادیابی در حوزه گردشگری کشاورزی گام بردارد.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان عباس‌آباد لذت تجربه کار داوطلبانه در مزرعه کشاورزی را یکی از امتیازات مهم گردشگری کشاورزی دانست و افزود: شهرستان گردشگری عباس‌آباد با ظرفیت‌های متنوع جذب گردشگران می‌تواند قطب مهمی برای تجربه‌گراها در بین گردشگران باشد.

او با اشاره به این مطلب که اینگونه فعالیت‌ها در حوزه گردشگری کشاورزی از کاشت تا برداشت را شامل می‌شود و هر کدام از این فعالیت‌ها برای گردشگران می‌تواند جذاب باشد، یادآور شد: جشنوارهای مرتبط با کشاورزی را می‌توان در مزارع کشاورزی برنامه‌ریزی کرد که هم به فرصتی برای فروش محصولات کشاورزی و نهایتا بهره کافی ار حضور گردشگران تبدیل شود.

سحرخیز با اشاره به وجود مرکز دانشگاهی کشاورزی سلمانشهر و منابع طبیعی متنوع و گلخانه‌های متنوع گیاهان زینتی و آپارتمانی گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها اشتغال‌آفرین و ثروت‌آفرین است وعموم جامعه نیز از نزدیک با ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان عباس‌آباد آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403033001635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha