خراسان جنوبی در حوزه سرمایه‌گذاری جزو پنج استان برتر کشور است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در حوزه سرمایه‌گذاری جزو پنج استان برتر کشور است چراکه در این خصوص ما به دنبال سرمایه‌گذار بوده و از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش میراث‌آریا، مهدی جعفری روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ در برنامه گفتمان هفته شبکه خاوران به تشریح دستاوردهای اقتصادی دولت سیزدهم در خراسان جنوبی پرداخت و با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری، کویر و مرز استان گفت: استان ۸۴۰ معدن با هفت هزار میلیون تن ذخایر شناخته شده دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از اشتغال ۱۳ هزار نفر در بخش معدن استان خبر داد و گفت: ارزش افزوده معادن ما در استان تنها چهار درصد است چراکه زیرساخت‌های آب، برق و گاز ما به خوبی فراهم نشده است.

او گفت: آنچه از معادن نصیب مردم استان ما می‌شود، جاده‌های خراب، از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و یا گرد و خاک است لذا دولت سیزدهم به بخث زیرساخت‌های معادن ورود خوبی داشته که سال آینده مشخص خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه تا قبل از استقرار دولت سیزدهم تنها سه پست برق در استان وجود داشت، افزود: در این دولت دو پست ۴۰۰ کیلوولت افتتاح و دو پست دیگر نیز کلنگ‌زنی شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به استقرار خراسان جنوبی در انتهای خط پایانی گازرسانی در کشور، گفت: با استقرار دولت سیزدهم خط انتقال گاز به استان آغاز و به زودی افتتاح می‌شود.

او گفت: با انتقال آب از دریای عمان مشکل آب برای فرآوری در بخش صنایع و معادن و حتی آب شرب رفع خواهد شد.

جعفری از وجود سه هزار و ۲۰۳ واحد اقتصادی در استان خبر داد و گفت: تعداد ۹۶۸ واحد برای خروج از حالت راکد و غیر فعال شناسایی شده‌اند که تاکنون ۴۶۵ واحد وارد مدار تولید شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری از ۱۵ هزار اشتغال ثبت شده در استان بر اساس آمار واقعی خبر داد و افزود: نرخ بیکاری استان از ۷.۳ به پنج درصد کاهش یافته و ۱۲۲ درصد تعهد اشتغال در استان انجام شده است.

او تشکیل تعاونی‌ها را مؤثر در رشد اقتصاد، جهش تولید با مشارکت مردم و مثبت شدن طراز تجاری خواند و گفت: از ابتدای دولت با ایجاد ۹۸ تعاونی، دو هزار و ۹۷۱ فرصت شغلی شکل گرفته است.

جعفری با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی در حوزه سرمایه‌گذاری جزو پنج استان برتر کشور است، اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی بکر و امن برای سرمایه‌گذاری است و ما در حال حاضر ۱۸ سرمایه گذار خارجی داریم که در استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری اضافه کرد: اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ترانزیت کالا از مرز استان خراسان جنوبی هزار و ۹۰ درصد افزایش داشته که عدد قابل توجهی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403033101697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha