انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه میان میراث‌فرهنگی هرمزگان، راه و شهرسازی و شهرداری کنگ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شهرداری بندرکنگ خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان روز شنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۳ در خصوص تفاهم‌نامه گفت: همکاری و هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و اجرایی در تهیه، راهبری و اجرای «طراحی فضای شهری محور حدفاصل ساحل تا برکه دریا دولت، میدان شهرداری و خیابان ذی مهره شهر بندرکنگ» مفاد این تفاهم‌نامه است.

او با اشاره به اینکه ایجاد پایگاه اطلاعاتی طرح ویژه از موضوعات همکاری در این تفاهم‌نامه است، اظهار کرد: تهیه سند راهبردی، حفاظت و احیای طرح ویژه شهر بندرکنگ و برنامه مدیریت، اجرا و کنترل تحقق برنامه تعیین‌ شده، هدایت و راهبری فرآیند تهیه برنامه و اجرای طرح‌های شهری، مرمت بنا و فضاهای ارزشمند تاریخی ـ فرهنگی از دیگر موضوعات همکاری در این تفاهم‌نامه است.

محسنی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه کمیته استانی راهبری طرح ویژه فوق‌الذکر با حضور نمایندگان طرف‌های تفاهم‌نامه و اعضاء حقیقی شامل متخصصان بومی و فرهیختگان محلی آشنا با موضوع تشکیل می‌شود.

بافت تاریخی بندرکنگ به دلیل ارزش‌های معماری سنتی، بومی و فرهنگی در این بافت در سال ۱۳۸۱ به شماره ۶۵۳۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040200070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha