ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در خانه‌های تاریخی بروجرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از احیا و راه اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در خانه‌های تاریخی بروجرد خبر داد.

به گزارش میراث آریا،  عطا حسن پور گفت: کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرمندان و صنعتگران این رشته ها باعث ایجاد روح تازه در بناها و خانه‌های تاریخی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: با این هدف و با برنامه‌ریزی انجام شده، به دنبال ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی در برخی خانه‌های تاریخی در دست احیا هستیم.

او با اشاره به احیای خانه بزرگمهری بروجرد اظهار داشت: این خانه تاریخی برای احیا و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شده که امیدواریم تا پایان سال با حضور هنرمندان در بخش جنوبی بنا، خانه نساجی بروجرد با حضور هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی رونق بگیرد.

عطا حسنپور تصریح کرد: حضور هنرمندان صنایع دستی در خانه های تاریخی باعث ایجاد جان تازه در این بناها شده و از این رو در صدد هستیم تا کارگاه های نساجی و تولیدات هنرمندان را در این خانه تاریخی بروجرد فعال کنیم.

او افزود: هویت بخشی به خانه های تاریخی در کنار احیا و مرمت آنها، توسط هنرمندان و ایجاد یک اثر تاریخی جدید میسر می شود و از این رو بناهای تاریخی شهرستان باید با حضور هنرمندان صنایع دستی فعال تر از گذشته شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha