ساماندهی بالغ بر ۹ هزار عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان رشت

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه بالغ بر ۹ هزارعوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و پشتیبانی در انتخابات شهرستان رشت فعالیت می‌کنند، گفت: در شهرستان رشت ۵۳۱ شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد ۲۸۲ شعبه ثابت شهری و ۲۴۳ شعبه ثابت روستایی هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا، کیا عاشوری دوم تیرماه در جلسه توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، گفت: کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده‌اند در انتخابات مجلس که اسفندماه سال گذشته برگزار شد، به ما کمک کردند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: یکی از ارکان مهم برگزاری انتخابات سالم، انتخاب عوامل اجرایی و نظارتی معتمد و تخصصی است، ان شاءالله با هم افزایی بین نمایندگان فرماندار و سرناظران بزرگوار در شعبات اخذ رای شاهد فضای آرام برای برگزاری انتخاباتی پر شکوه باشیم.

او ادامه داد: مناظرات و برنامه‌های انتخاباتی از طریق صدا و سیما قطعا زمینه انتخاب اصلح را فراهم می‌کند، جا دارد از اصحاب رسانه و صدا و سیما که در بازه زمانی کم توانست چنین برنامه‌هایی را در دستورکار قرار دهد تشکر و قدردانی کنیم.

عاشوری با اشاره به تاثیرگذاری مناظره‌ها در مشارکت مردم بیان کرد: در این کارزار سیاسی براساس نظرسنجی مراکز معتبر، شاهد انواع پیش بینی‌ها هستیم و مقبولیت نامزدها به نوعی با ارائه برنامه‌هایشان مشهود خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود: یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث انتخابات است که قبل از انقلاب این فرصت به مردم داده نمی شد، لذا انتخابات مصداق بازر مردم سالاری دینی است که زمینه حضور و مشارکت مردم را در تعیین سرنوشت خود نشان می‌دهد، این دخیل بودن مردم در انتخاب نماینده یا رئیس جمهور اثرات بسیاری را در جهان می‌گذارد.

او با بیان اینکه سعی کردیم که ضعف های انتخابات قبلی برطرف شود، تمام مدارس شهر رشت هم برنامه ریزی شده‌اند، تصریح کرد: تقسیم بندی شعب و گروه‌های پشتیبان انجام شده، اما آنچه که مهم است روز انتخابات باید صندوق‌های اخذ رای را به موقع تحویل بگیرید. 

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه تهیه ملزومات انتخابات و آغاز فرآیند رای گیری راس ساعت ۸ صبح، تصریح کرد: مشارکت و همدلی، هم افزایی بین عوامل اجرایی و نظارتی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای مشهود باشد، تا انتخابات به دور از هرگونه تنشی برگزار شود.

عاشوری حضور و مشارکت مردم در انتخابات بیشتر موجب یاس و نا امیدی دشمنان می‌شود، گفت: در انتخابات ریاست جمهوری مردم فقط با شناسنامه یا کارت ملی می‌توانند رای دهند.

او با بیان اینکه بالغ بر 9 هزار عوامل اجرایی، نظارت، انتظامی و پشتیبانی در انتخابات شهرستان رشت فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در شهرستان رشت ۵۳۱ شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد ۲۸۲ شعبه ثابت شهری و ۲۴۳ شعبه ثابت روستایی هستند، ۱۳ شعبه سیار در سطح شهرستان داریم که هفت شعبه آن شهری و شش شعبه روستایی است. بالغ بر شش هزار نفر از عوامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دوره‌های لازم را گذرانده‌اند و یا در حال گذرندان دوره آموزش‌ هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha