خط آهن یاسوج- اقلید زمینه ساز توسعه صادرات و تحول اقتصادی در کهگیلویه وبویراحمد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: با احداث ابر پروژه‌های راه آهن، سدهای در دست اجرا و مطالعه شده و توسعه فعالیت گمرک، وضعیت صادرات، سرمایه گذاری و اشتغال در استان متحول می شود.

به گزارش میراث‌آریا، جهانگیر شاهینی  با اشاره به پروژه مهم خط‌آهن یاسوج_ اقلید اظهارکرد: در صورت اجرایی شدن خط آهن یاسوج_ اقلید کریدور جنوب غرب به شمال شرق در بحث ریل تکمیل و یک ایستگاه صادرات و واردات مواد اولیه تشکیل می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نزدیکی استان به بنادر جنوبی، تصریح کرد: این استان به دلیل نزدیکی به بنادر بهترین سکوی صادراتی است که درخواست می‌کنیم اختیارات بیشتری در زمینه کمرگ به استان داده شود تا صادرات انجام شود.
او بیان کرد:  تولید ۳۰ درصد نفت کشور و ۱۰ درصد آب شیرن در کهگیلویه وبویراحمد، وجود استان در کنار کشورهای حوزه خلیج فارس، آب و هوایی مناسب گردشگری و ۲ فرودگاه یاسوج و گچساران می تواند استان را به کانون سرمایه گذاری تبدیل کند.
شاهینی ادامه داد: با ایجاد پروژه های نفت و گاز استان به عنوان زنجیره ای از تولیدات و فرآوردی های تبدیل شود و در زمینه کشاورزی، باغات، محصولات دامی و شیلات میان استان های دیگر بدرخشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040500246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha