گردشگری می‌تواند بیشتر از نفت درآمدزایی داشته باشد/ ضرورت شناخت بیشتر بافت تاریخی شهر گرگان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: ۷۰ درصد منابع درآمدی کشور از نفت تشکیل می‌شود اما باید به این درک برسیم که گردشگری هم به نوعی مانند یک منبع نفتی است و می‌تواند به همان اندازه درآمد ایجاد کند.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان اینکه راه نجات کشور استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، افزود: سازندگان هر استانی به سایر استان‌ها می‌روند و به طور مثال امروز شهر گرگان روح ندارد و زنده نیست که این موضوع را باید پیگیری کرد.

او مطرح کرد: در استان گلستان سرمایه‌گذاران بسیاری وجود دارند چرا باید سرمایه خود را به سایر استان‌ها ببرند و ما همچنان محروم باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شناختی از بافت تاریخی شهر گرگان نداریم، گفت: از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده شود و بنده می‌خواهم تصمیم‌گیری درباره بافت تاریخی انجام شود.

سنگدوینی بیان کرد: اصفهان با بهره بردن از منارجنبان به درآمدزایی رسیده اما ما در گلستان به جاذبه‎ های خود اهمیت نمی‌دهیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: قوه‌قضاییه در پیگیری موضوع پتروشیمی کولاک کرد آیا اگر ظرفیت گردشگری و تاریخی گلستان را استفاده میکردیم به پتروشیمی نیاز داشتیم؟

او در پایان گفت: ۷۰ درصد منابع درآمدی کشور از نفت تشکیل می‌شود اما باید به این درک برسیم که گردشگری هم به نوعی مانند یک منبع نفتی است و می‌تواند به همان اندازه درآمد ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040600267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha