اجرای ۳ برنامه گردشگری در رویداد شادمانه غدیر یزد

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از اجرای سه برنامه در حوزه گردشگری در شادمانه غدیر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علیرضا ثواچه با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه دهه امامت و ولایت توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: امسال در شادمانه غدیر در حوزه گردشگری سه برنامه اجرا شد که نجوم در قرآن و نهج‌البلاغه، غرفه‌های صنایع‌دستی و زیارت مجازی حرم امام علی ع از آن جمله است.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: در قرآن کریم ۱۵۰ آیه به بحث نجوم پرداخته است و همچنین امام علی ع در ۱۱ خطبه از نهج‌البلاغه  نیز در خصوص نجوم اشاراتی داشته‌اند.

ثواچه گفت: بر اساس برخی از این آیات و خطبه‌های امام علی (ع) در نهج‌البلاغه برنامه‌ای تدوین شد تا مردم با برخی از این آیات و سخنان آشنا شوند.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: بعضی از مباحث علمی نجوم در ۱۵۰ سال اخیر اثبات‌شده درحالی‌که  این موارد در خطبه‌های نهج‌البلاغه  و حتی در قرآن کریم به این مسائل اشاره شده است.

او ادامه داد: در قسمت مجازی نیز امسال توفیق پیداکرده‌ایم برنامه  زیارت حرم امیرالمؤمنین علی (ع) را به صورت مجازی و با عینک‌های هوشمند مجازی در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا بتوانند لحظاتی معنوی را در حرم امام علی (ع) به صورت مجازی سپری کنند و با نقاط مختلف حرم  نیز آشنا شوند. این برنامه بیش از ۳۰ نقطه حرم را به مخاطبان معرفی می‌کند.

ثواچه بیان کرد: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در هشت غرفه ازجمله دیگر برنامه‌های شادمانه غدیر بود که امسال با موضوعات مختلف به مدت شش روز از ۳۱ خرداد تا ششم تیرماه برپاشده است.

اجرای ۳ برنامه گردشگری در رویداد شادمانه غدیر یزد

اجرای ۳ برنامه گردشگری در رویداد شادمانه غدیر یزد

اجرای ۳ برنامه گردشگری در رویداد شادمانه غدیر یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1403040600278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha