تخصیص اعتبار لازم برای مرمت مسجد جامع گلپایگان

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر به استان اصفهان، دقایقی پیش وارد شهرستان گلپایگان شد و در اولین مرحله از سفرش به این شهرستان از مسجد جامع این شهر بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا، مهندس عزت‌الله ضرغامی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: بی‌تردید این مسجد عظیم تاریخی، که با بیش از ۹۰۰ سال قدمت با بسیاری از مساجد تاریخی در نقاط مختلف ایران شباهت‌های تمام و کمالی دارد، نمادی واضح و روشن از تمدن غنی ایران اسلامی در غرب استان اصفهان به شمار می‌رود.

او ادامه داد: با توجه به نیازهای مرمتی در این مسجد تاریخی، ازجمله نفوذ رطوبت در دیواره‌ها، پشت‌بام و گنبد، امسال بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت این مسجد در نظر گرفته‌شده است و در صورت لزوم، اعتبارات لازم برای مرمت آن به‌ویژه به‌منظور اتمام عملیات مرمت گنبد عظیم آن اختصاص می‌یابد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم آوریم که نمازگزاران به‌راحتی بیشتر بتوانند در این مسجد ۹۰۰ ساله همانند نیاکان خداجویمان به عبادت بپردازند.

اعتبارات مرمتی آثار تاریخی گلپایگان افزایش می‌یابد

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفرش به شهرستان گلپایگان از بناهای تاریخی امام‌زاده ۱۷ تن، بازار تاریخی و برج فانوس گلپایگان بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: گلپایگان شهر تاریخ و یکی از محورهای اصلی توسعه تمدن اسلامی در غرب استان اصفهان به شمار می‌رود، لذا تلاش می‌کنیم تا با همیاری همکاران در وزارتخانه و در سطح استان، با توجه به تعدد آثار تاریخی و قدمت ارزشمند این آثار، شرایط را برای افزایش بودجه‌های مرمتی گلپایگان فراهم آوریم.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پایان بازدیدش، با تشرف به مرقد مطهر امام زادگان ۱۷ تن گلپایگان که بنایی تاریخی از عهد صفویه را در بر دارد، به مقام شامخ این امام زادگان که از اولاد امیرالمؤمنین علی(ع) است، ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040600281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha