انجمن خیران میراث‌فرهنگی خراسان شمالی آغاز به کار کرد

انجمن خیران میراث‌فرهنگی استان خراسان شمالی با حضور مشاور قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز به کار کرد.

به گزارش میراث‌آریا، انجمن خیران میراث‌فرهنگی خراسان شمالی روز گذشته چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ با حضور فریدون فعالی، مشاور قائم‌مقام‌ وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سرمایه‌گذاران و برخی فعالان میراث‌فرهنگی استان فعالیت خود را به شکل رسمی آغاز کرد.

انجمن خیران میراث‌فرهنگی یک سازمان مردم‌نهاد غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در موضوع امور فرهنگی و در محدوده سطح ملی فعالیت خواهد داشت.

ایجاد زمینه مشارکت خیران میراث‌فرهنگی در داخل و خارج کشور به‌منظور جلب و جذب سرمایه معنوی و مادی به راستای حفظ، مرمت و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی فرهنگی، میراث طبیعی ثبت شده از اهداف این انجمن خواهد بود که با مشارکت در راه‌اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس و اموال منقول فرهنگی تاریخی کشور و موارد مشابه، از اهداف تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی است و با بهره‌مندی از مشاوره تخصصی خیرین این حوزه می‌توان به اهداف عالیه دست یافت.

در پایان جلسه، احکام اعضای انجمن، توسط مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور به آنها اعطا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040700325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha