شهرستان ساری در سه ماهه اول سال ۷ میلیارد ریال صادرات صنایع‌دستی داشت

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساری از صادرات ۷میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی در سه ماهه اول سال خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، قاسم قادری یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ در جلسه کمیته تخصصی صنایع‌دستی و صادرات که در محل اداره میراث‌فرهنگی ساری برگزار شد، از برنامه‌ریزی برای طراحی بسته‌بندی سوغات و محصولات صنایع‌دستی در شهرستان، خبر داد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساری در این جلسه با بیان اینکه بسته‌بندی در صادرات محصولات صنایع‌دستی بسیار مهم است، آموزش، افزایش تولید، طراحی بسته‌بندی را در برندسازی محصولات صنایع‌دستی و صادرات آن مهم برشمرد.

او با بیان اینکه در این کمیته‌های تخصصی نقاط قوت و ضعف احتمالی باید مورد بررسی قرار گیرد عنوان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، نیازهای اساسی در این صنعت هموار نمودن راه ورود تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی به بازارهای جهانی است.

قادری با اشاره به صادرات انجام شده در حوزه‌ صنایع‌دستی، از حمایت های مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران و فرماندار شهرستان تقدیر کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طی ۳ ماه اول سال جاری محصولات گلیم، جاجیم، قلم‌زنی مینا، از شهرستان ساری به کشورهای ترکیه، قزاقستان، عمان و روسیه به ارزش هفت میلیارد ریال صادر شده است 

انتهای پیام/

کد خبر 1403041000419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha