اشغال ۹۰درصدی مراکز اقامتی استان آذربایجان‌شرقی در یک ماه گذشته/ ایجاد تنوع در گردشگری و اقامت مطلوب با شهرهای مکمل

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اشغال ۹۰ درصدی مراکز اقامتی استان در طول یک ماه گذشته بر اهمیت اتخاذ رویکرد توزیع همه مکانی و همه زمانی سفر در شهرهای مکمل تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، علیرضا بایرام‌زاده با اشاره به فرا رسیدن فصل گردشگری در استان گفت: با توجه شرایط آب و هوایی و جفرافیایی آذربایجان‌شرقی، مناطق مختلف استان در فصل گرما از آب و هوای معتدل و خنکی برخوردار بوده و به همین سبب در خردادماه سال جاری، میزان اشغال مراکز اقامتی آذربایجان‌شرقی ۹۰درصد با اقامت ۳۷۰هزار نفر گزارش شده است.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در مسیر تحقق هدف رشد ۲۵درصدی جذب گردشگران ورودی به استان، زیرساخت‌های گردشگری، اقامتی، تفریحی و خدماتی با شتاب مضاعف در حال توسعه هستند که این افزایش ظرفیت‌ها و توسعه زیرساخت‌ها تأثیر بسزایی در اشغال ۹۰ درصدی مراکز اقامتی استان در خردادماه سال جاری ایفا کرده است.

او با اشاره به برخورداری آذربایجان‌شرقی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گفت: جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان همواره مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی بوده و آذربایجان‌شرقی همواره به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در سطح منطقه مطرح است.

بایرام‌زاده گفت: لازم است برای موفقیت در جریان ساماندهی گردشگران در مراکز اقامتی استان به رویکرد توزیع همه مکانی و همه زمانی مراکز و تأسیسات گردشگری توجه ویژه‌ای شود. همچنین با توجه به اینکه شهرهایی همچون جلفا- مرند، کلیبر- اهر و شبستر اسکو که شهرهای مکمل محسوب می‌شوند حائز اهمیت ویژه‌ای در بحث شهرهای مکمل برای توزیع منظم و ایجاد تنوع در گردشگری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041000457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha