دیدار شالبافیان با معاون وزیر گردشگری و ورزش ویتنام

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف توسعه روابط دوسویه گردشگری با معاون وزیر گردشگری و ورزش کشور ویتنام دیدار داشت.

به گزارش میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان که با هدف توسعه روابط گردشگری جمهوری اسلامی ایران با ۲۸ کشوری که اخیراً به صورت یکطرفه لغو روادید شده به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر کرده است، در کشور ویتنام با هوآنگ دائو کوآنگ معاون وزیر گردشگری و ورزش این کشور دیدار و گفتگو کرد.اهمیت آشنایی مردم دو کشور نسبت به ظرفیت‌های گردشگری یکدیگر، برگزاری و تداوم نشست‌های مشابه، ابراز امیدواری نسبت به برقراری پروازهای مستقیم،اشاره به لغو روادید از طرف ایران و نیز تقویت نقش بخش خصوصی گردشگری از جمله موضوعاتی بود که از سوی معاون گردشگری کشور مطرح شد. همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های صنایع‌دستی کشورمان، ورود این موضوع به سند همکاری متقابل و امضای سند خواهرخواندگی بخش دیگری از موضوعات مطرح شده توسط ایشان بود. داشتن اطلاعات دقیق ویتنامی ها در مورد ایران، اهمیت چهارفصل بودن کشورمان، مهمان‌نوازی و وجود امنیت نیز از جمله سایر شاخصه‌های گفتگوی معاون گردشگری کشورمان با معاون گردشگری و ورزش کشور ویتنام بود. همچنین در این نشست برگزاری فم تور یا تور آشناسازی نیز برای ۱٠ تورگردان به پیشنهاد جامعه تورگردانان ایران انجام گرفت.

ویتنامی‌ها ایران را به قصه‌های هزار و یک شب می‌شناسند

همچنین در این دیدار هوآنگ دائو کوآنگ معاون وزیر گردشگری و ورزش ویتنام نیز با اشاره به تمایل نسبت به امضای سند گردشگری، از حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ویتنام به منظور برگزاری مراسم‌ها، نمایشگاه‌ها و هفته فیلمبرای توسعه همکاری‌های گردشگری قدردانی و تاکید کرد که نیاز است تبادلات مقامات و بخش خصوصی در این زمینه تقویت شود. او با تاکید اینکه سفر به ایران برای مردم ویتنام جذاب است، یادآور شد: ویتنام ۹ جاذبه ثبت جهانی دارد، حال آن که ایران ۲۷ اثر دارد و این تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های متنوع گردشگری جمهوری اسلامی ایران است. او در ادامه ساختار ترکیبی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را در کشورمان جذاب خواند و یادآور شد که در ویتنام ایران را با نام پارس می‌شناسند و اینجا قصه‌های هزار و یک شب را می‌دانند. او همینطور به جذابیت‌های غذاهای ایرانی تاکید کرد و شهر هوی ان در ویتنام را که به صنایع‌دستی معروف است مشابه شهر اصفهان نامید. او در پایان نسبت به انجام تبلیغات ایران در ویتنام اعلام آمادگی و درخواست کرد اطلاعات مقاصد و جاذبه‌ها و سلیقه ایرانی‌ها در اختیار آنها قرار گیرد. و در پایان افزود: ما محتوای گردشگری ویتنام را ارائه خواهیم کرد و از شما هم می‌خواهیم که به ویتنام برای معرفی خودش کمک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha