جشنواره آلبالو و گیلاس در خنداب برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب گفت: پنجمین جشنواره آلبالو و گیلاس در دهستان اناج بخش قره چای شهرستان خنداب با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی، فرماندار شهرستان خنداب و جمع کثیری از اهالی در دهستان اناج شهرستان خنداب برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، احمد میرزایی گفت: این جشنواره از ۱۱ تا 14 تیرماه برگزار می شود و  و تلاش بر این است که ظرفیت‌های گردشگری و  کشاورزی خنداب در حوزه محصولات باغی در سطح فرا استانی شناسانده شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب افزود: این جشنواره با اجرای برنامه‌های شاد و  مفرح و نمایش کمدی و موسیقی پاپ و سنتی با حضور جمع کثیری از مردم و در راستای نشاط اجتماعی برگزار شد.

او هدف از برگزاری این جشن را معرفی ظرفیتهای کشاورزی و گردشگری خنداب اعلام و تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان و توسعه اقتصاد باغداری و استفاده از آن در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد نشاط اجتماعی از دیگر اهداف این جشنواره است.

میرزایی ادامه داد: در این جشنواره ۲۰ غرفه محصولات و توانمندی مردم روستا در تولید انواع صنایع دستی، محصولات دامی، لبنی و محصولات باغی به معرض نمایش گذاشته است. 

 شهرستان خنداب یکی از قطب‌های مهم برداشت گیلاس و آلبالو استان مرکزی به شمار می‌رود.

پنج نوع گیلاس شامل گیلاس سیاه مشهدی، گیلاس زرد، گیلاس نارنجی، گیلاس خوشه‌ای و گیلاس گیزبلا از جمله تولیدات درختی استان مرکزی است.

براساس اسناد و مدارک موجود قدمت شهرستان خنداب به بیش از ۱۲۰۰ سال می رسد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha