برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه می‌تواند اساس و بینش گردشگری دریایی را تدوین کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی ساحلی می‌تواند اساس و بینش گردشگری دریایی را تدوین کند.

به گزارش میراث آریا، نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و هیئت اجرایی دومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی ساحلی روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه  ۱۴۰۳ در راستای هماهنگی در برگزاری این کنفرانس برگزار شد.

محمد محسنی در این نشست با اشاره به مزیت‌های استان هرمزگان گفت: مزیت غالب هرمزگان دریاست و تنها استانی است که به سه دریا راه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان بابیان اینکه جای هرمزگان در رنکینگ‌های جهانی با توجه به ظرفیت استان در حوزه دریا محور باید ارتقا یابد، اظهار کرد: قطع یقین برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی ساحلی می‌تواند اساس و بینش گردشگری دریایی را تدوین کند.

او افزود: هر بخشی که روی داشته‌های علمی خودکار کند قطعاً خطایش کمتر خواهد بود.

محسنی با اشاره به اینکه این اداره‌کل از تمام ظرفیت خود برای برگزاری این رویداد بیان کرد: در پاییز سال جاری میزبان کشور قطر هستیم و نمایشگاه مشترک صنایع‌دستی در بندرعباس برگزار می‌شود، می‌توانیم برای غنای گردهمایی و نمایشگاه این دو رویداد را به هم متصل کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این دو رویداد بین‌المللی علمی و فرهنگی می‌تواند تأثیر مثبتی بر جامعه داشته باشد و امیدوارم  رویدادهای این‌چنینی و اقداماتی نظیر همکاری‌های علمی و فرهنگی، حوزه اقتصاد دریامحور را تقویت کند.

احمد باران زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان در این نشست با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریا پایه با رویکرد گردشگری دریایی ساحلی در آذرماه سال جاری تصریح کرد: اقتصاد دریا پایه متفاوت است، با برگزاری این کنفرانس می‌خواهیم یک جنبه کاربردی و یک آورده علمی برای استان تهیه کنیم تا هرمزگان ظرفیت‌های خود را درزمینه دریا پایه بشناسد.

دومین کنفرانس بین‌المللی اقتصاد دریاپایه با رویکرد گردشگری دریایی ساحلی با همکاری میراث فرهنگی هرمزگان ۲۸ و ۲۹ آذرماه سال جاری با حضور وزرای گردشگری کشورهای منطقه و دارای تعامل مشترک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha