آغاز مرحله سوم مرمت حمام وفس کمیجان مرکزی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان از آغاز مرحله سوم عملیات مرمت حمام تاریخی وفس در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سعید دارابی با اشاره به اینکه عملیات مرمت بام حمام تاریخی وفس سال گذشته در ۲ مرحله انجام شده است، گفت: مرحله سوم عملیات مرمتی شامل حذف الحاقات، بندکشی داخلی، کف سازی داخل بنا و محوطه‌سازی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال آغاز شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان اضافه کرد: این حمام همانند برج قدیمی روستا در زمان نادرشاه افشار ساخته شده است و سال‌ها متروکه بوده که به عنوان انباری و... از آن استفاده می‌شده است.

او تصریح کرد: طرح تبدیل حمام تاریخی وفس به خانه میراث‌فرهنگی و گنجینه مردم‌شناسی، پس از تکمیل مرمت این حمام تاریخی در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های آن در حال انجام است. هنر معماری و علاوه بر آن طبیعت رنگارنگ، در وفس دیدنی است و کوچه باغ‌های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد و به عنوان ظرفیت قوی تاریخی و همچنین اکوتوریسم استان مرکزی مطرح است.

دارابی گفت: این مکان تاریخی واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی ایران شناخته شده و پرونده آن توسط کارشناس این اداره کل تهیه و برای انجام مقدمات ثبت در فهرست آثار ملی کشور به وزارتخانه ارسال شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha