حمام حاج شهبازخان به عنوان ظرفیت گردشگری کرمانشاه باید فعال شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: حمام تاریخی حاج شهبازخان به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری بافت تاریخی شهر کرمانشاه باید فعال شود.

به‌گزارش میراث‌آریا داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه در جلسه بررسی وضعیت حمام تاریخی حاج شهبازخان کرمانشاه که با حضور نماینده اداره کار برگزار شد، گفت: حمام حاج شهبازخان در سالیان گذشته به عنوان مرکز خلاق صنایع‌دستی به یونیدو واگذار شد و پس از آن نیز به بهره برداری بخش خصوصی واگذار شد که متاسفانه همچنان از آن استفاده نمی‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: متاسفانه این ملک ارزشمند با توجه به مشکلات حقوقی که برای آن پس از واگذاری پیش آماده کماکان بلا استفاده مانده و بخش خصوصی نتوانسته است این ظرفیت را به کار بگیرد.

او گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی از همه ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات حقوقی این بنای ارزشمند استفاده خواهد کرد.

فرمانی بیان کرد: قرارگیری حمام حاج شهبازخان در داخل بازار تاریخی کرمانشاه فرصت بسیار مناسبی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است که باید مسائل آن حل شود.

او افزود: در سالیان گذشته هزینه‌های زیادی برای مرمت و احیای این بنا انجام گرفته است که باید بهره‌برداری لازم از آن بشود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه تاکید کرد: همه توان خود را برای حل مشکلات پیش آمده برای این بنای ارزشمند به کار می‌گیریم.

حمام حاج شهبازخان در بافت تاریخی شهر کرمانشاه قرار دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041400676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha