تکمیل سرویس‌های بهداشتی پایگاه‌های میراث جهانی استان اصفهان

با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عملیات بازسازی سرویس‌های بهداشتی پایگاه جهانی کاخ چهلستون به بهره‌برداری رسید و عملیات بازسازی و بهسازی سرویس‌های بهداشتی پایگاه‌های میراث جهانی استان اصفهان رسماً پایان یافت.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته ۱۳ تیرماه، با حضور نادر زینالی مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عملیات بازسازی و بهینه‌سازی سرویس‌های بهداشتی مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان به اتمام رسید و سرویس‌های بهداشتی این مجموعه رسماً در مدار خدمات‌رسانی به گردشگران قرار گرفت.

در حاشیه این برنامه نادر زینالی گفت: در طی دو روز حضور در استان اصفهان از محورهای گردشگری شمال تا جنوب استان و به‌ویژه پایگاه‌های جهانی میراث‌فرهنگی استان در این مسیرها بازدید و نظارت کامل سرویس‌های بهداشتی این پایگاه‌ها انجام شد.

مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: خوشبختانه در استان اصفهان ۱۷ اثر ثبت جهانی وجود دارد و مجموعه‌ها و آثاری همچون مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان)، مسجد جامع عتیق، مجموعه جهانی کاخ چهلستون و مجموعه جهانی باغ فین کاشان به‌صورت روزانه مورد بازدید صدها نفر گردشگر داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

او افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ۲ حوزه مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) و مجموعه جهانی کاخ چهلستون، سرویس‌های بهداشتی دارای مشکلاتی بود که خوشبختانه سیستم سرویس‌های بهداشتی میدان نقش‌جهان اصفهان در طی یک ماه گذشته به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید و امروز نیز بخش سرویس‌های بهداشتی مردانه مجموعه جهانی کاخ چهلستون پس از اتمام عملیات بهسازی و مرمت و همچنین پس از افزایش تعداد چشمه‌های این سرویس‌ها عصر امروز به بهره‌برداری سید.

زینالی تصریح کرد: خوشبختانه در طی یک سال گذشته با هم‌گرائی شهرداری‌های شهرهای اصفهان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌ویژه شهرداری شهر تاریخی اصفهان، سرویس‌های بهداشتی عمومی در اکثر محورهای تاریخی و گردشگری اصفهان بازسازی شد که این خود جای بسی تقدیر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041400682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha