آغاز بررسی و شناسایی  آثار فرهنگی- تاریخی فراهان مرکزی

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با هدف تهیه‌ نقشه‌ باستان‌شناسی، بررسی، شناسایی و مستندسازی آثار تاریخی- فرهنگی فراهان آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین محمودی گفت: اجرای پروژه‌ بررسی و شناسایی محوطه‌های دوران اسلامی منطقه فراهان به سرپرستی احمد سهرابی نیا، دکترای باستان شناسی آغاز شده است و به مدت دو ماه انجام خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه نتایج این بررسی می‌تواند در حفظ و مدیریت صحیح میراث‌فرهنگی و تاریخی منطقه و برنامه‌ریزی در این زمینه راهگشا باشد، افزود: برنامه بررسی و شناسایی محوطه‌های دوران اسلامی منطقه فراهان با مجوز ریاست پژوهشگاه انجام می‌شود.

محمودی اضافه کرد: در این برنامه، همه‌ محوطه‌های باستانی دوران اسلامی از صدر اسلام تا دوره‌ صفویه، بررسی، بازدید، مستندسازی و نسبت به تهیه‌ پرونده‌ ثبتی آثاری که شرایط ثبت را در فهرست آثار ملی داشته باشند، اقدام خواهد شد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه بررسی و شناسایی محوطه‌های دوران اسلامی فراهان که حدود ۲ ماه به طول انجامید، با صرف هزینه‌ای بالغ بر710 میلیون ریال برای بررسی و شناسایی ۱۵۰ محوطه، تهیه و به طور کامل مستندسازی خواهد شد.

او اظهار کرد: محدوده‌ مورد بررسی و شناسایی منطقه‌ فراهان وسعت آن ۹۰ در ۹۰ کیلومتر است که قدمت آن‌ها از قرون اولیه اسلامی تا دوره‌ صفویه تعیین شده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403041600704
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha