ارائه آموزش‌های تخصصی صنایع‌دستی به زندانیان در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ارائه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به زندانیان فاقد مهارت با رویکرد توسعه اشتغال در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا؛ منصور مهرزاد روزشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ در نشست با مدیرکل اداره زندان‌های استان گفت: در راستای تحقق شعار سال و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، اولویت این اداره‌کل در سال‌جاری آموزش رشته‌های صنایع‌دستی، حمایت از صنعتگران، صادرات و ایجاد اشتغال در این حوزه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به علاقه‌مندان به‌ویژه زندانیان فاقد مهارت از جمله اقدامات مهم این مجموعه در سال‌جاری است.

او ضمن تأکید بر معرفی آثار ارزشمند صنایع‌دستی تولید شده توسط مددجویان و حمایت از این هنرمندان افزود: در نظر داریم در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص یابد.

مهرزاد عنوان کرد: امید است با حرفه‌آموزی و توانمندسازی زندانیان و ایجاد فضایی مناسب برای زندگی و فعالیت آنان در اجتماع بیش از پیش گام‌های استواری برداشته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در پایان این نشست از نمایشگاه دائمی محصولات صنایع‌دستی زندانیان کردستان در مجاورت اداره‌کل زندان‌های استان بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041600709
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha