برنامه‌های دهه نخست محرم در حسینیه اعظم زنجان اعلام شد

حسینیه اعظم زنجان برنامه‌های دهه نخست محرم خود را برای اطلاع عموم اعلام کرد.

مهدی دین‌محمدی، امروز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ به آغاز برنامه‌های حسینیه اعظم اشاره کرد و اظهار کرد: مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است . اعلام عزای حسین، تجلیل از یاوران عاشورا، آئین غبارروبی، تعویض پرچم و عزاداری شب اول محرم  در طی چند روز گذشته برگزار شد.

یکی ازاعضای هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان زمان آغاز برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان را در شب‌های محرم ساعت ۲۱ و با تلاوت قرآن اعلام و تصریح کرد: سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم سرابی و ذکر مصیبت هم دیگر برنامه‌های این ایام است که تا ساعت ۱۲ شب ادامه می‌یابد.

او افزود: مرتضی حیدری، یوسف شبیری، محمود حسینی، ولی‌الله کلامی، علیرضا بیگدلی و مهدی رسولی از مداحانی هستند که به تناوب در شب‌های محرم که تا شب ۱۳ محرم یعنی ۲۸ تیر مراسم عزاداری را خواهند داشت.

دین‌محمدی با بیان اینکه برگزاری برخی از برنامه‌های خاص از جمله اجتماع داوطلبان هلال احمر در ۲۱ تیرماه، شیرخوارگان حسینی در ۲۲ تیرماه، یوم‌العباس و برنامه‌های صبح و عصر عاشورا هم در حسینیه برگزار می‌شود، ادامه داد: این برنامه‌ها طبق برنامه‌ریزی و در موعد مقرر با حضور مادحان و سخنران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041700793
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha