باسلام، سلامی به بازرگانی دیجیتال در حوزه صنایع‌دستی 

در راستای حمایت از تولید به ویژه در حوزه الکترونیک و تجارت دیجیتال، معاونت صنایع‌دستی پلتفرم باسلام را به هنرمندان صنایع‌دستی معرفی کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، یکی از اقداماتی که در حوزه فعالیت‌های دیجیتال و بازرگانی صنایع‌دستی در زمینه الکترونیک اتفاق افتاده، ارتباط و تعاملی دوجانبه با برخی از اپلیکیشن‌هاست.

یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده است تفاهم‌نامه‌ای با یکی از این زمینه‌های الکترونیک بوده که اخیرا در معاونت صنایع‌دستی با رویکرد حمایت از تولید و تشویق بازرگانان منعقد شده است.

حسین عسگرپور با تاکید بر اینکه صنایع‌دستی جزو صنایع با هزینه اولیه و سرمایه کم، سودآوری و اشتغال بالاست، تاکید کرد: براساس اجرای ماده ۶ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و شرکت توسعه و تدبیر جوامع اسلام منعقد شده است.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید وزارت میراث فرهنگی در این باره گفت: هدف از این تفاهم بهره‌مندی تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان صنایعدستی از ظرفیت پلتفرم مربوطه به نشانی الکترونیکی https://basalam.com  است تا بتوانند فعالان صنایع‌دستی در این فضای الکترونیکی صاحب غرفه شوند.

او با اشاره به اخذ نشانی از معاونت صنایع‌دستی و مشروط به تایید مجوزهای فعالیت از سوی معاونت هنرمندان می‌توانند صاحب غرفه شوند، تصریح کرد: غرفه‌های صنایع‌دستی پس از اخذ استعلام شرکت باسلام در سامانه صدور مجوزها دارای نشان صنایع‌دستی می‌شوند و امکان اجرای قانون حمایت از هنرمندان و استادکاران برای آنها امکان‌پذیر خواهد شد.

عسگرپور خاطرنشان کرد: ادارات دولتی و دستگاه‌ها و بخش خصوصی که به دنبال خرید صنایع‌دستی یا ارایه بن کارت‌هایی برای خرید صنایع‌دستی پس از این اقدام براساس قانون ماده ۵  قانون مدیریت خدمات کشوری مکلف هستند که در برنامه‌های تشویقی و اهدای جوایز غیرنقدی، با اولویت از تولیدات صنایع‌دستی و فرش اصیل ایرانی استفاده کنند.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید وزارت میراث‌فرهنگی در پایان یادآور شد: ما آمادگی حمایت از پلتفرم‌های دیگر در این حوزه را نیز داریم و این آغاز حرکت ما با پلتفرمی دیجیتال است. 
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403041800801
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha