ارسال یک هزار و ۳۵۸ قطعه عکس به جشنواره عکاسی سیستان و بلوچستان

تعداد یک هزار و ۳۵۸ هزار قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره عکس «عیدآمد و عیدآمد» اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان ارسال شده است.

  به گزارش میراث آریا، روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان همزمان با بهار قرآن و بهار طبیعت با همکاری کانون عکاسان مستقل استان و مشارکت استانداری اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس با عنوان بهارگاه و شعار «عیدآمد و عیدآمد» کرد.

همزمانی بهار قرآن با بهار طبیعت این فرصت را مغتنم کرد تا لحظاتی زیبا در قالب عکس از هم‌نشینی این دو آیین ایرانی- اسلامی در کنار هم ثبت و مستند شود و فراخوان مسابقه نیز در این ایام اعلام شد.

دبیر ستاد اقامه نماز اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان درباره جشنواره عکاسی گفت: بخش اصلی جشنواره با عنوان «سیستان و بلوچستان و عید نوروز» بود که شامل محورهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آثار باستانی استان، صنایع‌دستی، پوشاک، طبیعت‌گردی و حفظ محیط ‌زیست، جشن‌ها، آداب و رسوم عید نوروز، دورهمی‌های خانوادگی، تکریم جایگاه خانواده، سفرهای خانوادگی و جمعی در وسعت دومین استان پهناور ایران بود.

سیدمجتبی طباطبایی زاده ادامه داد: نکته قابل توجه اینجاست که بخش ویژه این مسابقه عکاسی ملی با عنوان «بهار قرآن» شامل اقامه نماز، وحدت بین مذاهب، سفره افطار، دعا و نیایش، راز و نیاز، ذکر، صدقه، خیرات، سحری، افطار، مساجد و معماری اسلامی سیستان وبلوچستان بود که بیانگر جایگاه بندگی و حس تعبد با معبود است.

او تصریح کرد: پس از پایان مهلت قانونی تعداد ۸۲ هنرمند عکاس از سراسر کشور آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که در مجموع یک هزار و ۳۵۸ قطعه عکس مورد تایید قرار گرفته است.

دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل میراثفرهنگی استان تاکید کرد: به زودی مرحله داوری آثار آغاز و نفرات برگزیده نیز معرفی می‌شوند و هدیه ویژه این مسابقه که مربوط به بخش قرآن و نماز است اهدا خواهد شد.

طباطبایی زاده تاکید کرد: جایزه بخش ویژه قرآن و نماز شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر به همراه مبلغ ۷۰ میلیون ریال تعیین شده که بالاترین جایزه این مسابقه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041800853
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha