برگزاری رویداد گردشگری خوراک و نوشیدنی‌های سنتی در شهرستان مهریز

رویداد استارت آپی گردشگری خوراک در شهرستان مهریز برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا شرکت توسعه کارآفرینی و نوآوری دونار با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد در روز ۲۱ تیرماه، رویداد استارت آپی گردشگری خوراک در شهرستان مهریز را باهدف کارآفرینی در خوراک و نوشیدنی‌های سنتی این شهرستان برگزار می‌کند.

این رویداد به صورت رقابتی سالم و سازنده برای تهیه و سرو خوراک و نوشیدنی سنتی، برگزار می‌شود و هم‌زمان با توسعه و ترویج گردشگری خوراک، به دست آوردن اطلاعات کافی و نیروی انسانی مستعد و ماهر، برای تهیه خوراک و نوشیدنی سنتی مختص شهرستان مهریز، از مهم‌ترین دستاوردهای این رویداد خواهد بود.

اهمیت خوراک و نوشیدنی، نه‌تنها به عنوان یک نیاز اولیه، بلکه به عنوان منبعی درآمدزا برای مقاصد گردشگری بر کسی پوشیده نیست. عرضه خوراک‌ها و نوشیدنی‌ها، ضمن معرفی فرهنگ و تاریخ هر منطقه، ظرفیت بالایی در جذب گردشگر برای آن منطقه ایجاد می‌کند. ازاین‌رو، احیاء و ترویج انواع خوراک سنتی شهر و روستاهای ایران، وظیفه و ضرورتی انکارناپذیر است.

شرکت توسعه کارآفرینی و نوآوری دونار با برگزاری رویدادهای گردشگری خوراک زمینه لازم را برای احیاء و عرضه پیش‌غذا، خوراک‌های اصلی، نوشیدنی، پس‌غذا و میان وعده‌های فراموش‌شده یا کمتر دیده‌شده فراهم می‌کند.

مشارکت ذینفعان گردشگری، از جامعه محلی و به خصوص بانوان تا رستوران‌ها، هتل‌ها و بوم گردی‌ها که محل عرضه خوراک و نوشیدنی هستند، در این رویدادها حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041800860
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha