برگزاری نخستین نشست گردشگری تعالی‌بخش در اصفهان

نخستین نشست گردشگری تعالی‌بخش با حضور آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام‌جمعه موقت و نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و فعالان گردشگری اصفهان در محل تالار امیران هتل سپاهان اصفهان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته ۱۸ تیرماه، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در نخستین نشست گردشگری تعالی‌بخش گفت: کار همگی ما در ایران و به‌ویژه در حوزه گردشگری، فرهنگی است و لذا بر اساس جهاد تبیین، همگی موظفیم تا گردشگران را با اصول فرهنگ ملی و دینی خود آشنا کنیم.

امام‌جمعه موقت و نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تشکر می‌کنم که شرایطی را فراهم کرد تا بتوانیم با فعالان گردشگری به گفت‌وگو نشسته و با تشریک‌مساعی با یکدیگر بتوانیم با گردشگران خارجی تعاملی مناسب ایجاد کنیم.

او افزود: بی‌تردید اسلام تأکیدی ویژه به گردشگری دارد و این دستور خداوند است که به‌صورت تأکید انسان را به سفر دعوت می‌کند، یا این حال معتقدیم گردشگری یک تفاوت اساسی با سایر کشورها دارد و آن اینکه باید تلاش کنیم گردشگری که به ایران سفر می‌کند با اسلام ناب نیز آشنا شود.

آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی تصریح کرد: بسیاری از گردشگران خارجی که به ایران و به‌ویژه اصفهان سفر می‌کنند به دلیل آشنایی بافرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است، لذا تلاش کنیم تا مدبرانه به دنبال اصلاح تفکر آن‌ها بوده تا با مبانی مترقی دین اسلام بیش از گذشته آشنا شوند، لذا معتقدم فعالان گردشگری اصفهان باید به دنبال اصلاح تفکر گردشگران باشند.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین راه کارهای ما برای توسعه پایدار گردشگری در اصفهان، ایجاد تعامل با تمامی صاحب‌نظران و اندیشمندان است، لذا امیدواریم عضو مجلس خبرگان رهبری با رهنمودهای خود و همچنین با حمایت‌های عالمانه بتوانند به فعالان گردشگری برای ادامه این مسیر سخت و دشوار یاری‌رسانی کنند.

در ادامه این نشست، روسای جوامع هفتگانه گردشگری اصفهان در نشستی تخصصی با حضور آیت‌الله مهدوی، مسائل و مشکلات را بیان کرده و خواستار یاری امام‌جمعه موقت و نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری درزمینهٔ ارائه رهنمودهای لازم به مدیران نهادهای مختلف در دو سطح ملی و استانی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha