منطقه آزاد ماکو ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران خارجی دارد/ سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد ریالی در گردشگری

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: در صورت اجرای دقیق قانون مربوط به مناطق آزاد و تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد ماکو می‌تواند سالانه میزبان هزاران گردشگر خارجی باشد.

حسین گروسی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، در گفت‌وگو با میراث آریا با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در این منطقه گفت: منطقه آزاد ماکو در دروازه ورود به اروپا قرار گرفته و سالانه مسافران زیادی از مرز بازرگان به ترکیه و سایر کشورهای خارجی سفر کرده و بالعکس نیز گردشگران زیادی از این مرز وارد کشور می‌شوند.

او با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو می‌تواند در زمینه انواع مختلف گردشگری توسعه پیدا کند، افزود: وجود میراث جهانی قره‌کلیسا چالدران و کلیسای زور زور ماکو، وجود جاذبه‌های طبیعی از جمله چشمه ثریا و آب گرم، برگزاری سالانه مسابقات ورزشی مانند پاراگلایدر، ماهی‌گیری و ... از جمله ظرفیت‌های این منطقه هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: بزرگترین باغ مدرن خاورمیانه با ۲۰۹ هکتار و با درختان پسته و گردو در این منطقه قرار دارد که می‌تواند در راستای توسعه گردشگری کشاورزی منطقه آزاد ماکو موثر باشد.

گروسی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هتل ۴ ستاره و ۵ ستاره در منطقه آزاد ماکو وجود دارد، تصریح کرد: با وجود همه این ظرفیت‌ها، مناطق آزاد می‌تواند هاب گردشگری شود اما با این وجود به‌دلیل بروکراسی‌های اداری تجهیزات هتل بیش از ۷ یا ۸ ماه در گمرک معطل می‌مانند که همین امر موجب کندی اجرای پروژه‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه طبق قانون در مناطق آزاد باید بدون پرداخت عوارض تجهیزات وارد شود، گفت: با این وجود تجهیزات در گمرک ماه‌ها معطل می‌شوند و در صورت اجرای قانوان این مناطق از نظر توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در رده‌های بالا قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو خاطرنشان کرد: سالانه بیش از هفت هزار مسیحی خارج از کشور از قره‌کلیسا و کلیسای زور زور بازدید می‌کنند بدون آنکه زیرساخت‌های مناسبی از جمله هتل در این مکان‌ها وجود داشته باشد تصور کنید اگر زیرساخت‌های گردشگری در این مناطق ایجاد شود تعداد گردشگران چندبرابر خواهد شد.

گروسی با اشاره به انجام هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو در دولت سیزدهم گفت: احداث مجموعه زیپ لاین و تفرجگاه روستای گردشگری کوسج، ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی حاجی بابا در روستای باغچه‌جوق، بهره‌برداری از فاز اول مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری ایرانیان پارک در محور گردشگری گجوت، احداث مجموعه تفریحی، توریستی و ورزشی سام شامل تله‌کابین، پیست اسکی و هتل چهار ستاره در محور گردشگری قره خاچ و ... از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041900906
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha