سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در شیراز فرصت مناسبی برای بازشناسایی ظرفیت‌های استان است

رئیس گروه مشاوران و دستیاران استاندار فارس بر لزوم معرفی تمامی توانمندی‌های این استان از زوایای مختلف در سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی تأکید کرد و گفت: با وجود اینکه بسیاری از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان معرفی‌ شده اما هنوز بسیاری از این جاذبه‌ها همچنان ناشناخته و مهجور باقی مانده است.

به گزارش میراث آریا ، محمدباقر کشفی در پنجمین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه  در شیراز با اشاره به شعار جشنواره بیان کرد: با توجه به اینکه شعار جشنواره «ایران ما ، میراث ما» است ضروری است که این شعار بیشتر موردتوجه قرار گیرد و به‌صورت ویژه و خاصی در فضای مجازی و رسانه‌های ملی و بین‌المللی مطرح شود.

رئیس گروه مشاوران و دستیاران استاندار فارس افزود: ۲ دوره این جشنواره در سنوات گذشته به‌صورت ملی برگزار شد و پیشنهاد بین‌المللی شدن آن از سوی استانداری فارس مطرح شد.

کشفی بابیان اینکه علت بین‌المللی برگزار شدن این جشنواره این بود که فارس پیشران ایران و تنها استانی است که معرف و پیشتاز دروازه تمدنی ایران محسوب می‌شود، تأکید کرد: درواقع این جشنواره فرصت، بهانه و بستر مناسب و خوبی برای باز شناسایی ظرفیت‌های استان فارس است.

او در ادامه سخنانش ایجاد کارگروها و کمیته‌های تخصصی و ویژه برای این جشنواره را ضروری دانست و تصریح کرد: هرچه سریع‌تر کارگروه‌های زیرساختی، کمیته‌های تخصصی چون اطلاع‌رسانی با سیاست‌گذاری‌های مشخصی بایدایجاد شود و شروع به فعالیت کند.

رئیس گروه مشاوران و دستیاران استاندار فارس بابیان اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص چگونگی برگزاری جشنواره سوم که به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، سرعت بیشتری می‌گیرد گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه این جشنواره در شیراز شکل‌گرفته است ضروری است کارگروه‌ها و کمیته‌های داخلی میراث‌فرهنگی نیز شکل بگیرد.

کشفی در خصوص تخصیص اعتبارات و بودجه‌سازی برای برگزاری این جشنواره عنوان کرد: در مرحله اول باید کار تعریف شود تا پیش‌بینی بر آوردها نیز انجام شود و طبق برنامه‌ریزی بخشی از تأمین اعتبارات از وزارت میراث‌فرهنگی و بخشی هم از سوی استانداری فارس و مابقی هم از جذب اسپانسر خواهد بود.

کشفی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه بعد از تشکیل کمیته‌ها تقویم کاری و روزشمار جشنواره نیز مشخص شود، افزود: با برگزاری این جشنواره نه‌تنها ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان در ابعاد ملی و بین‌المللی معرفی و مطرح می‌شود بلکه بی‌تردید شاهد افزایش حضور گردشگران به این استان خواهیم بود.

بنابراین گزاش همچنین در این جلسه که با حضور تنی چند از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس برگزار شد، هر یک از شرکت‌کنندگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون هر چه‌بهتر برگزار شدن سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042000970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha