شناسایی و برخورد با اقامتگاه‌های غیرمجاز خبر بافت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت گفت: بیش از ۱۰۰ اقامتگاه غیرمجاز در منطقه نمونه گردشگری خبر شهرستان بافت شناسایی شده که شامل منازل مسکونی، باغات و ویلاها است.

به گزارش میراث آریا، علی نجفی‌نژاد گفت: از ابتدای سال جدید تا کنون ورود و حضور بیش از ۶۴۷ هزار گردشگر در شهرستان بافت ثبت شده که  یک سوم این مهمانان اقامت در اقامتگاه‌های غیرمجاز و فاقد مجوزهای وزارت میراث فرهنگی را شامل می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی بافت بیان کرد: اجاره دادن واحدهای اقامتی مانند ویلاها در قالب واحدهای گردشگری بدون داشتن مجوز تخلف بوده و پیگرد قانونی دارد و در صورت بروز اتفاقات نامتعارف و بروز مشکلات در این واحدهای غیرمجاز مشکلات قانونی برای مالک به وجود می‌آید.

او افزود شهرستان بافت به عنوان بام کویر و داشتن آب و هوای مطلوب در ایام گرم سال از لحاظ جمعیتی و تعداد مسافر شرایط خوبی دارد، اظهار کرد: میزبان گردشگران استان هرمزگان و شهرستان‌های همجوار در مناسبت‌ها و تعطیلات رسمی بوده اما تعداد و ظرفیت اقامت تاسیسات رسمی گردشگری از جمله هتل، بوم‌گردی, مهمانپذیر و... پاسخگوی نیاز گردشگران نیست.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی واحدهای اقامتی غیر مجاز فعال داشته که به دنبال شناسایی و سامان‌دهی آنها بوده و آمادگی کامل در راستای صدور مجوزهای لازم در صورت درخواست از طرف مالکان این واحدها را داریم و از طرفی برخورد قانونی با همراهی عوامل انتظامی و قضایی در دستور کار میراث‌فرهنگی شهرستان بافت قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042001017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha