اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان به آموزش صنایع‌دستی کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه آموزش‌های توانمندسازی صنایع‌دستی استان خبر داد.

به‌گزاش‌ میراث‌آریا، داریوش فرمانی روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه در کارگاه آموزشی بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت توجه به آموزش، گفت: اعتبارات آموزشی صنایع‌دستی امسال ۵۰۰ میلیون تومان است که نسبت به سال قبل چند برابر افزایش یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: بازاریابی، فروش، تبلیغات و بسته بندی از جمله نیازهای صنایع‌دستی استان است که نیازمند آموزش است.

او تصریح کرد: برای تقویت بازارهای فروش به دنبال احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در ورودی همه شهرها هستیم.

فرمانی با بیان اینکه حمایت از صنایع‌دستی یکی از برنامه‌های اساسی این اداره‌کل است، گفت: در سفر به کشور عراق بحث برگزاری نمایشگاه در اقلیم کردستان عراق پیگیری شد که امیدواریم با رویکرد کاهش حداقلی هزینه‌ها برگزار شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به عقد تفاهم‌نامه‌هایی با سایر دستگاه‌های اجرایی برای توسعه صنایع‌دستی استان اشاره و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که از همه ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی برای کمک به توسعه صنایع‌دستی و اشتغال زایی استفاده کنیم. همچنین برای دانش بنیان کردن صنایع‌دستی با جهاد دانشگاهی و دانشگاه رازی تفاهم نامه‌هایی امضا شده است.

او در ادامه تاکید کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات سیاست ما بر این است که برای دریافت تسهیلات تولید کنندگان اصلی در اولویت قرار دارند.

فرمانی در خاتمه از معاونت صنایع‌دستی استان خواست تا نسبت به معرفی تقویم برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی به صنعتگران و هنرمندان اقدام کند.

کارگاه آموزش بسته‌بندی صنایع‌دستی با حضور ۴۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران استان برگزار شد.

دوره‌های آموزشی متعددی در دو ماه آینده برای هنرمندان و صنعتگران استان در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042001023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha