تفاهم‌نامه همکاری میراث‌فرهنگی و جهاد دانشگاهی کرمانشاه امضاء شد/ جهاد دانشگاهی به تحول در صنایع‌دستی و گردشگری استان کمک می‌کند

تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به منظور استفاده از ظرفیت های این سازمان برای توسعه گردشگری و صنایع دستی استان امضاء شد.

به‌گزارش میراث‌آریا داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه در نشست انعقاد این تفاهم نامه با ابراز رضایت از آغاز تعاملات با سازمان جهاد دانشگاهی، اظهارکرد: این همکاری و تعاملات در رشته‌های صنایع‌دستی، گردشگری و کارآفرینی آغاز و به سایر بخش‌های مرتبط نیز ورود می‌کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: باتوجه به رویکرد استان، توسعه گردشگری در دستور کار قرار گرفته و سازمان جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که دارند، در این مسیر می‌توانند به ما کمک کنند. 

او ادامه داد: یکی از نیازهای موجود در حوزه گردشگری تبلیغات و بازاریابی است که سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با استفاده از ظرفیت نخبگان خود در این زمینه می‌تواند تحول آفرین باشد.

فرمانی گفت: با رویدادسازی، برپایی جشنواره‌ها، مستندسازی و تولید فیلم و کلیپ در تلاشیم تا این خلاء را تاحدودی جبران کنیم، اما پارک علم و فناوری می‌تواند با کارهای نوآورانه در این حوزه تحول آفرینی کند. 

او تاکید کرد: گردشگری کاملا فرا دستگاهی است و نقش هر دستگاهی در مسیر توسعه گردشگری استان باید مشخص باشد، لذا تدوین یک سند و نقشه راه برای گردشگری استان توسط جهاد دانشگاهی می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.

همچنین مسلم حدیدی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار کرد: جهاد دانشگاهی برخلاف سایر دستگاه‌های اجرایی، نهادی ماموریت گرا است و تلاش می‌کند با تفاهم و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی، مشکلات آنها را احصاء کرده و برای حل آنها قدم بردارد. 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با استقبال از تبادل تفاهم‌نامه همکاری میان دو دستگاه تاکید کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی ما اولین مجموعه‌ای در کشور هستیم که مدل بومی اسکان غیررسمی را طرح ریزی و آماده اجرا کرده‌ایم. 

او در ادامه با بیان اینکه این سازمان در حوزه آموزش کارآفرینی نیز گام های مثبتی برداشته، گفت: به این منظور مرکز شتابدهی شغلی را با رویکرد صنایع فرهنگی و نرم راه اندازی کرده‌ایم که بیشتر در حوزه‌های صنایع‌دستی، امنیت شبکه و گیم و انیمیشن فعال است که فاز اول آن صنایع‌دستی است و در آن علاوه بر مهارت آموزی، نحوه فروش، تبلیغات و بازاریابی نیز به افراد آموزش داده می‌شود. 

حدیدی با بیان اینکه جهاددانشگاهی کرمانشاه با این توان و ظرفیت به دنبال رشد و توسعه استان است، گفت: یکی از حوزه‌هایی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و به عنوان موتور محرکه توسعه استان مطرح شده، حوزه گردشگری است که حرکت خوبی در این حوزه آغاز شده و ما نیز در تلاشیم به سهم خود در این حوزه نقشی را برای توسعه استان ایفا کنیم. 

او تصریح کرد: ما با ابزارهای مختلفی همچون فناوری، رسانه، تولید محتوا و آموزش که در جهاد دانشگاهی در اختیار داریم، می‌توانیم در این مسیر نقش آفرین باشیم. 

رئیس سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه در خاتمه اظهار امیدواری کرد، با انعقاد این تفاهم نامه، دریچه‌ای تازه از تعاملات در حوزه های فرهنگی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی کرمانشاه ایجاد شود. 


 پیش از نشست امضاء این تفاهم نامه، داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه به همراه معاون گردشگری و معاون توسعه و مدیریت خود از ظرفیت‌های سازمان جهاد دانشگاهی استان و مجموعه پارک علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و مرکز شتابدهی شغلی بازدید کرد. 
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403042101033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha