اعتبارات مرمتی آثار تاریخی شهرستان اصفهان افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از افزایش اعتبارات مرمتی آثار تاریخی شهرستان اصفهان در بودجه‌های استانی سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز ۲۳ تیرماه، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان با حضور در ساختمان مرکزی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور جمعی از مدیران اداره‌کل همراه بود، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: امروزه همگان در سراسر جهان به میراث ارزشمند فرهنگی جهان شهر افسانه‌ای اصفهان می‌بالند، لکن در خصوص مرمت و حفاظت از این آثار دچار مشکلات بی‌شمار به‌ویژه در زمینهٔ فراهم کردن بودجه‌های مرمتی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: حفاظت از این میراث گران‌سنگ با توجه به تداوم خشک‌سالی، آلودگی هوا و بروز عوارض جدیدی همچون فرونشست، به‌تنهایی از عهده میراث‌فرهنگی برنمی‌آید، لذا امیدواریم تا با جلب همیاری سایر نهادها به‌ویژه فرمانداری، از بودجه‌های استانی بهره‌برداری لازم به‌منظور اختصاص بودجه‌ای مناسب برای مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی انجام شود.

محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان نیز گفت: همگی ما معتقدیم میراث‌فرهنگی متعلق به همه مردم است، لذا همه باید تلاش کنیم تا از این میراث حفاظت کنیم.

او ادامه داد: متأسفانه نگاهی در سطح کشور ایجادشده که اصفهان را همواره استانی برخوردار دانسته،لذا همین نکته باعث شده تا همواره در تخصیص اعتبارات به اصفهان ظلم شود، لذا تمامی تلاش خود را به کار می‌بندم تا در تخصیص بودجه‌های شهرستان اصفهان، سهم اعتبارات مرمتی آثار تاریخی در بودجه ۱۴۰۳ افزایش یابد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042301093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha