برگزاری نشست مشارکت اجتماعی اداره میراث‌فرهنگی تالش در راستای صیانت و حراست از میراث‌فرهنگی

جلسه مشارکت اجتماعی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان تالش با فراجا، پاسگاه انتظامی خطبه سرا و هیئت امنای مسجد سیاه علم شهرستان تالش در راستای صیانت و حراست از میراث‌فرهنگی ملموس و غیرملموس و پیشگیری از حفاری‌های غیرمجاز برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، براساس هماهنگی انجام شده با فرماندهی پاسگاه انتظامی خطبه‌سرا در شهرستان تالش و نماینده اداره تبلیغات اسلامی و هیئت امنای مسجد ساه علم و دهیار روستای سیاه علم بخش اسالم، نشست مشارکت اجتماعی اداره میراث‌فرهنگی شهرستان تالش برگزار شد.

این نشستدر راستای صیانت و حراست از میراث‌فرهنگی ملموس و غیرملموس و پیشگیری از حفاری‌های غیرمجاز در ییلاقات خطبه‌سرا و روستای سیاه علم بخش اسالم و در خصوص جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز صحبت شد.

همچنین مقرر شد ماموران انتظامی مستقر در پاسگاه انتظامی خطبه‌سرا در خصوص جرایم علیه میراث‌فرهنگی سریعا مراتب با اداره میراث‌فرهنگی تالش اطلاع دهند و در راستای پیشگیری از حفاری‌های غیرمجاز در ییلاقات خطبه سرا با مامورین میراث‌فرهنگی همکاری کنند.

همچنین در خصوص جلب و بهره‌گیری از مشارکت اجتماعی در صیانت از آثار تاریخی فرهنگی بحث و تبادل نظر و مقرر شد دهیار روستای سیاه علم اسالم هرگونه جرایم علیه میراث‌فرهنگی از قبیل حفاری غیرمجاز و قاچاق اموال تاریخی را در اسرع وقت گزارش دهد.

در پایان نیز مقرر شد جلسات مشارکت اجتماعی بصورت مستمر برگزار شود تا در زمینه جلوگیری از جرایم، اقدامات هرچه بهتر انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042301106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha