آغاز برداشت شاه‌توت از بزرگ‌ترین باغ شاه‌توت قروه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: بزرگترین باغ شاه‌توت استان زنجان در روستای قروه شهرستان ابهر احداث شده است و برداشت شاه‌توت از این باغ آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش میراث آریا، حسن مولایی روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: با توجه به اهمیت تغییر الگوی کشت در حوزه کشاورزی و ضرورت توجه ویژه به این موضوع، باغ هشت هکتاری شاه‌توت توسط علی مردانی‌پور از سال ۱۳۹۳ با کشت ۴هزار اصله درخت در اراضی روستای قروه شهرستان ابهر احداث شد که بزرگ‌ترین باغ شاه‌توت استان زنجان به‌شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه شاه‌توت نسبت به بسیاری از درختان میوه، کم آب‌بر است، گفت: از آنجایی‌ که شکوفایی جوانه‌های آن اصولاً پس از رفع خطر سرمای دیررس بهاره رخ می‌دهد احتمال خسارت سرما در این محصول بسیار کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به مزایای کاشت میوه شاه‌توت، افزود: میوه درخت شاه‌توت به‌صورت تدریجی برداشت می‌شود و میوه آن خواص دارویی فراوانی نیز دارد و بازه‌ زمانی برداشت این میوه‌ جذاب، به مدت سه ماه بوده و تا شهریور ماه ادامه دارد.

مولایی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر درخت این باغ در زمان اوج باردهی، بیش از ۸۰ کیلو محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر افزود: شاه‌توت سرشار از گلوکز و ماده قندی است و دارای ویتامین‌های A و C املاح معدنی و تانن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042301152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha