میز گردشگری ادبی در قزوین تشکیل می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین از برگزاری میز گردشگری ادبی با تاکید بر ادبیات طنز قزوین خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، نادر محمدی روز چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ با اشاره به ظرفیت‌های متعدد گردشگری ادبی در قزوین گفت: گردشگری ادبی که براساس محبوبیت آثار ادبی، شاعران و نویسندگان در میان عموم شکل گرفته امروزه دارای شاخه‌های خلاقانه متعددی است که از قالب صرفا بازدید از محدوده آرامگاه‌ها و خانه‌های مشاهیر این حوزه فراتر رفته‌است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: شهر قزوین با داشتن چهره‌های سرآمد و نام‌آور در حوزه شعر و ادبیات به‌ویژه ادبیات طنز همچون عبید زاکانی و علی‌اکبر دهخدا، نسیم شمال و... در این حوزه دارای ظرفیت است که می‌توان با بهره‌وری از این گنجینه‌های غنی فرهنگی و هنری این نسل جدید از صنعت گردشگری را در استان توسعه و رواج داد.

او با اشاره به اهداف تشکیل میز گردشگری ادبی در استان ادامه داد: در همین راستا و با هدف بررسی دقیق‌تر قابلیت‌های توسعه گردشگری ادبی و امکانات و ظرفیت‌های تحقق این ایده در استان میز گردشگری ادبی با همکاری دانشکده ادبیات دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین تشکیل می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: انجام مطالعات و پژوهش‌های مرتبط با این حوزه، بررسی تجربه‌های جهانی مقاصد گردشگری ادبی موضوعی و ایده‌ها و طرح‌های کشورهای پیشرو در این حوزه با حضور هنرمندان، شاعران و نویسندگان خلاق بومی، شناخت نیازها و موانع توسعه گردشگری ادبی و نیز بررسی راهکارهای تبدیل قزوین به مقصد گردشگری ادبیات طنز کشور از جمله موضوعاتی است که در میز گردشگری ادبی طرح می‌شود.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403042701385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha