انجمن خیرین میراث‌فرهنگی بهترین مسیر برای حفظ و احیای بناهای تاریخی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: انجمن خیرین میراث‌فرهنگی بهترین مسیر برای حفظ و احیای بناهای تاریخی، محوطه‌ها و آثار باستانی است که توسط وزارت میراث‌فرهنگی کلید خورده و اطمینان دارم جزو یکی از اقدامات ماندگار و بزرگ خواهد بود.

عباسعلی ارجمندی در گفت وگو با میراث آریا گفت: باید قبول کنیم که حال بناها و اماکن تاریخی و میراث‌فرهنگی در سراسر کشور خوب نیست و این وضعیت در سیستان وبلوچستان قدری سخت‌تر و بدتر است چرا که این استان با بحران‌های بیشتری مواجه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع‌انسانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: آب وهوا، شرایط جغرافیایی و حتی بادهای ۱۲۰ روزه سیستان جزو چالش‌هایی است که در این استان بناها و محوطه‌های باستانی و تاریخی را دچار آسیب می‌کند.

او ادامه داد: طبیعتاً با بضاعت و اعتبارات دولتی به تنهایی نمی‌توان اقدامی فوری برای حفظ و ترمیم این بناها کرد و همه دلسوزان، علاقه‌مندان و خیران باید پای کار بیایند و این اقدام تحسین برانگیز وزارت میراث فرهنگی مبنی بر ایجاد انجمن خیرین میراث‌فرهنگی بهترین مسیر برای حفظ و احیای بناهای تاریخی، محوطه ها و آثار باستانی است و اطمینان دارم که جزو یکی از اقدامات ماندگار و بزرگ خواهد بود.

به گفته ارجمندی، نه تنها به عنوان یک مدیر دولتی، بلکه در جایگاه فردی فرهنگی، دغدغه‌مند و علاقه‌مند به حفظ آثار و ابنیه های تاریخی از انجمن خیرین میراث‌فرهنگی سیستان وبلوچستان حمایت می‌کنم اما متولیان امر در مرکز کشور نیز به منظور پویایی و تحرک این انجمن لازم است تا کمک و مساعدت ویژه‌ای داشته باشند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان تاکید کرد: توجه به داشته‌های داخل استان نیز یک ضرورت است که ابتدا باید به خوبی شناخته و سپس به مردم کشور معرفی شود. طوایف و اقوام مختلف را باید در حوزه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی فعال کرده و پای کار بیاوریم و به گونه‌ای پیش برویم که سواد میراث‌فرهنگی در میان تمام خانواده‌ها و افردا نهادینه شود و این سواد تاریخی، پیوست فکری و ذهنی اقشار مختلف جامعه از کودک تا بزرگسال شود.

او ادامه داد: مجموعه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان باید از آغاز فعالیت خود، سلسله جلسات متعددی را با فرمانداران شهرستان های مختلف در شمال و جنوب و مرکز استان، سرمایه گذاران و چهره های شاخص تاثیرگذار داشته باشد تا این انجمن در فضای فکری و ذهنی عموم مردم نهادینه شود و بتوانیم به خوبی نسبت به معرفی انجمن اقدام کنیم.

ارجمندی تصریح کرد: این انجمن باید مرکز ثقل و تمرکز همه اقدامات و فعالیت‌ها باشد و نباید به عنوان کار جانبی محسوب شود و در این راستا ضرورت دارد نیازمندی ها، تجهیزات و ساختار انجمن در اسرع وقت تامین شود و با تشکیل کمیته های تخصصی به سمت افزایش کمیت و کیفیت کارها پیش برویم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042801394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha