طرح ۴ خطه کردن محور قدیم قم - کاشان در حال اجراست

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتبار یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم - کاشان در حال اجراست.

به گزارش میراث‌آریا، مجتبی نوروززاده اظهار کرد: جاده قدیم قم - کاشان از محورهای ترانزیتی استان است که به‌ موازات آزادراه قم - کاشان از ترافیکی ترکیبی و چشمگیر برخوردار است. 

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: از مجموع ۳۷ کیلومتر مسیر قدیم قم - کاشان که در حوزه استحفاظی قم قرار دارد و به‌ صورت دوخطه است، تاکنون ۱۰.۵ کیلومتر آن به راه چهارخطه ارتقا یافته‌ است. 

او با بیان این که ۳.۵ کیلومتر دیگر از طرح چهارخطه کردن محور قدیم قم - کاشان، هم اینک در حال اجراست، اضافه کرد: در این طرح که از مقطع کیلومتر ۱۰.۵ این محور عملیات اجرایی آن تا پل آزادراه قم - تهران، شروع شده است، عرض مسیر از طرفین راه در مجموع به میزان ۱۲ متر (هر طرف ۶ متر) تعریض و به چهارخطه ارتقا می‌یابد.

نوروززاده با اشاره به مشخصات فنی پروژه ۳.۵ کیلومتر از جاده قدیم قم - کاشان که به صورت چهارخطه درآمده است،‌ گفت: در طول مسیر پروژه هشت دهانه پل آبرو و یک دستگاه پل روی رودخانه، تعریض می‌شود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم افزود: با توجه‌ به محاسبات به‌ عمل‌ آمده، برای اجرای طرح ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۴۰ هزار مترمکعب نیز بارریزی صورت خواهد گرفت.

او اجرای زیر ساخت دولایه آسفالت را نیز از دیگر اقدامات فنی برای اجرای این طرح مهم عمران جاده‌ای دانست و ابراز امیدواری کرد که با توجه به جدیت مجموعه برای تکمیل طرح، تا پایان سال جاری به پایان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403043101591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha