ورود ۷ هزار زائر پیاده به مشهد از دهه ولایت تا روز عاشورا / آغاز ثبت نام کاروان‌های پیاده ماه صفر

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: هفت هزار زائر پیاده از دهه ولایت تا عصر عاشورا وارد مشهد شدند.

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا بیان کرد: چهار هزار زائر پیاده در دهه ولایت و سه هزار نفر تا روز عاشورا، در قالب ۲۵ کاروان از شهرستان‌های اطراف مشهد وارد مشهد شده‌اند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع)، افزود: از دهه ولایت، کاروان‌های پیاده برای زیارت بارگاه مطهر امام هشتم(ع) وارد شهر مشهد شدند که باید گفت بیشتر این کاروان‌ها از شهرهای اطراف مشهد بودند.

او اضافه کرد: با عبور از دهه اول محرم، در حال آماده‌سازی برای میزبانی دهه پایانی صفر هستیم که در این باره بخشی از اقدام‌ها در دست انجام است.

رضایی تصریح کرد: تاکنون برای دهه پایانی صفر چندین جلسه با مدیران اسکان‌های خودکفا داشته‌ایم و نام‌نویسی برای خدمت‌رسانی به کاروان‌هایی که در دهه آخر صفر به سمت مشهد حرکت می‌کنند، به صورت حضوری آغاز شده تا با توجه به افزایش حجم کارها در این ایام بتوانیم از هم‌اکنون پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.

رضایی ضمن درخواست از رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی به کاروان‌های پیاده، گفت: برای نام‌نویسی حضوری از کاروان‌ها ۲ دفتر در مشهد، یکی در خیابان کاشانی۴۴ و دیگری در میدان شهدا، پشت پایانه اتوبوسرانی، خیابان شهید محمدزاده ۷ پلاک ۱۸ و ۲۲ در حال حاضر مشغول دریافت مدارک از کاروان‌هایی هستند که پیش از این با آن‌ها تماس گرفته یا پیامک داده شده و از کاروان‌های شهرستان‌های نزدیک خواسته‌ایم به صورت حضوری آمار، اطلاعات و مدارک کاروان خود را به ۲ مرکز یاد شده تحویل دهند.

او درخصوص کاروان‌هایی که امکان مراجعه حضوری به این دفاتر را ندارند، اظهار کرد: کاروان‌های استان‌های دیگر و شهرستان‌ها که امکان نام‌نویسی حضوری را ندارند، از ۲۵ محرم با باز شدن سایت ثبت‌نام می‌توانند مدارک خود را بارگذاری کنند تا از خدمات جمعیت خدمتگزاران برای پذیرایی و اسکان در دهه پایانی صفر بهره‌مند شوند.

خدمت‌رسانی ۲۰ هزار نفر به زائران پیاده

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: حدود ۲۰۰ محل اسکان خودکفا در مشهد برای زائرانی که قصد تشرف دارند، تهیه و آماده شده و به طور تقریبی ۲۰هزار خدمه در مسیرهای ورودی به مشهد برای اسکان و پذیرایی اعلام آمادگی کرده‌اند تا به لطف خدا برای دهه پایانی صفر و شهادت امام رضا(ع) و وفات پیامبر(ص) شایسته‌تر از سال‌های گذشته پذیرای زائران باشیم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع)، یادآور شد: طبق روال، ایستگاه‌های صلواتی با دریافت نامه و هماهنگی انجام شده با سازمان تبلیغات اسلامی  به اداره‌کل صمت مراجعه می‌کنند تا مایحتاج خود را دریافت کنند. امیدواریم امسال زودتر این اقلام به دست هیئت‌ها برسد تا ضمن ذخیره‌سازی به موقع، بتوانند برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

رضایی در پایان خاطرنشان می‌کند: ایستگاه‌های صلواتی ملزم شده‌اند اگر زائران سواره‌ای هم به این ایستگاه مراجعه کردند، خدمات لازم را ارائه دهند و ارائه خدمات فقط به زائران پیاده محدود نشود. باید گفت همه مورد عنایت امام هشتم(ع) هستیم و این خدمتگزاری فرصتی برای همه ما در خطه خراسان است تا به زائران حضرت خدمتگزاری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050200044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha