مجتمع معدنی انگوران میزبان آینده‌سازان 

مدیر مجتمع معدنی سرب و روی انگوران گفت: این مجتمع به عنوان اولین معدن دارنده پروانه گردشگری معدنی ژِئوتوریسم میزبان نوجوانان آینده ساز بود.  

به‌گزارش میراث‌آریا، عارف باقری اظهار کرد: در راستای برگزاری اردوهای پیشرفت با محوریت فرمانداری و سپاه پاسداران شهرستان ماهنشان مجتمع معدنی سرب و روی انگوران میزبان آینده‌سازان شهرستان ماهنشان بود.  

مدیرمجتمع معدنی سرب و روی انگوران افزود: در این اردوی یک روزه توسط کارشناسان مجتمع و مربیان همراه، دانش آموزان و آینده سازان منطقه با معدن و معدنکاری، اهمیت حفظ و نگهداری از محیط زیست و منابع طبیعی، توجه به درس و علم آموزی برای قبول مسئولیتهای بزرگ در آینده، … آشنا شدند.  

او گفت: این مجتمع با پتانسیل‌های بی‌نظیر خود دارای پیت عظیم معدن رو باز، معدن زیرزمینی با دو تونل با طول ۱۲۰۰ متر، معدن عظیم سنگ تراورتن، طبیعت بکر و زیبای ورودی ییلاق ماهنشان در سال ۱۳۹۹ با دریافت مجوز به عنوان اولین معدن فعال نسبت به پذیرش گردشگر اقدام کرده است.  

مجتمع معدنی سرب و روی انگوران در شهرستان ماهنشان در ۱۲۵ کیلومتری جاده زنجان- دندی و تکاب قرار دارد که جزو معدود معادن فعال کشور (از سال ۱۳۰۱) است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050200062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha