بقایای آیین‌ باستانی دوران عصر یخبندان کشف شد

باستان‌شناسان دانشگاه مانش، با همکاری شرکت GLaWAC، شواهدی از آیین‌های باستانی کشف کرده‌اند که قدمت آنها به پایان آخرین عصر یخبندان (۱۱ هزار تا ۱۲ هزار سال پیش) بازمی گردد.

به گزارش میراث‌آریا، باستان‌شناسان طی یک کاوش، موفق به کشف شواهدی از آیین‌های باستانی شده‌اند که قدمتشان به بیش از ۱۱ هزار سال پیش می رسد. نتایج این کاوش در مجله علمی Nature Human Behaviour منتشر شده و در آن از کشف دو شومینه کوچک در غار کلاگز (Cloggs) در دامنه کوه‌های آلپ استرالیا خبر داده است.

این مراسم با بستن یک وسیله متعلق به یک فرد بیمار به انتهای بومرنگ یا چیزی شبیه آن که با چربی انسان یا کانگورو آغشته بوده آغاز می‌شد. سپس قبل از اینکه آتشی در زیر چوب روشن شود، بومرنگ را به صورت مایل روی زمین قرار می‌دادند. کاهن  مراسم (mulla-mullung) نام فرد بیمار را می‌خواند، سپس هنگامی که بومرنگ به طور کامل می‌سوخت، مراسم به پایان می‌رسید.

راسل مالت اظهار داشت که این کشف یادآور این است که مردم بومی فرهنگی پویا را حفظ می‌کنند که عمیقاً با گذشته باستانی آنها پیوند خورده است، چرا که امروزه نیز می‌توان آیینی کاملا مشابه را در میان بومیان یافت.

پروفسور برونو دیوید از مرکز مطالعات بومی مانش گفت: ارتباط این یافته‌های باستان‌شناسی با شیوه  زندگی مردمان گنای کرنای (GunaiKurnai) نشان دهنده ۱۲ هزار سال انتقال دانش است. در هیچ کجای زمین، شواهد باستان‌شناسی از یک عمل فرهنگی بسیار خاص و کهن کشف نشده است.

به گفته نویسندگان تحقیقات، بقایای چوبی کشف شده که این چنین به خوبی حفظ شده باشند به ندرت در سایت‌های باستان‌شناسی دوران پلیستوسن و هولوسن یافت می‌شوند. این یافته‌ها نشان دهنده ۵۰۰ نسل انتقال فرهنگ و یک آیین باستانی مخصوص یک قوم است که به پایان آخرین عصر یخبندان باز می‌گردد.

ترجمه: آناهیتا رشیدی

انتهای پیام/

کد خبر 1403050200068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha