اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه شاغلان و فعالان حوزه گردشگری/ فارس نه‌تنها در منابع و جاذبه‌ها گردشگری بلکه در نیروهای متخصص و متعهد جایگاه ویژه‌ای در ایران دارد/ برگزاری چندین پیش جشنواره و رویداد پیرامون برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث

سرپرست معاونت گردشگری استان فارس بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه شاغلان و فعالان حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: ارتقای سطح علمی منابع انسانی از نیازهای اصلی گردشگری است و همواره مورد توجه بوده و از اهمیت بسزایی برخوردار است ازاین‌رو استمرار دوره‌های آموزشی در دستور کار است.

به گزارش میراث آریا، محسن ضیایی امروز دوم مردادماه ۱۴۰۳ در کارگاه یک‌روزه مهارت‌آموزی زنان شاغل در حرفه خانه‌داری واحدهای اقامتی استان فارس که در هتل بزرگ شیراز برگزار شد، گفت: استان فارس نه‌تنها در منابع و جاذبه‌ها و تاسیسات گردشگری جایگاه ویژه ای در دنیا و ایران دارد بلکه نیروهای متخصص و متعهد فعال در حوزه گردشگری در این استان هم از جایگاه بالایی برخوردار هستند.

 سرپرست معاونت گردشگری استان فارس بابیان اینکه همان‌گونه که توجه به زیرساخت‌ها و بازاریابی در حوزه گردشگری ضروری است، توجه به نیروهای انسانی در این حوزه نیز از اهمیت به سزایی برخورد است افزود: نحوه برخورد و رفتار شاغلین در اماکن اقامتی و گردشگری تأثیر مهمی در ذهنیت و ماندگاری گردشگران دارد ازاین‌رو استمرار دوره‌های آموزشی ویژه برای تمامی افرادی که به‌صورت مستقیم با گردشگران در ارتباط هستند امری ضروری است.

 ضیایی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری سومین جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز اشاره و تصریح کرد: از ویژگی‌های امسال این جشنواره، بین‌المللی بودن و جایزه ویژه شیراز است که با توجه به این موضوع باید تلاش کنیم که مانند همیشه استان فارس در قله باشد و جشنواره‌ای متناسب با داشته‌های گردشگری و فرهنگی این مرزو بوم برگزار کنیم.

او همچنین افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام‌ شده مقرر است چندین پیش جشنواره و همایش و رویداد با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری و مرتبط با مباحث این جشنواره بین‌المللی در سطح استان برگزار شود.

در ادامه این مراسم زهرا یقطین مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس نیز طی سخنانی گفت: خوشبختانه صنعت هتلداری استان در اختیار انسان‌های فهیم، متخصص و متعهدی است که طی سال‌ها خوش درخشیده است که آمار حضور گردشگران و رضایتمندی آن‌ها نشان از این موضوع دارد و جای قدردانی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس با ابراز خورسندی از برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی گردشگری ویژه فعالان وزنان شاغل در این حوزه افزود: بی‌تردید برگزاری این دوره‌ها تأثیر به سزایی در ارتقای سطح آگاهی شرکت‌کنندگان و در مرحله بعد رضایتمندی گردشگران خواهد داشت.

یقطین در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم شکل‌گیری شوراهای مشورتی و اتاق‌های فکر برای ارتقای وضعیت شغلی بانوان در حوزه گردشگری تأکید و تصریح کرد: جا دارد در صنوف و تشکل‌های گردشگری و هتلداری مشاور امور بانوان شکل گیرد.

بنابراین گزارش حسن سیادتان، رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز با اشاره به‌ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای مشاغل حوزه گردشگری و صنعت هتلداری تأکید کرد و خواستار تداوم و استمرار این دوره‌های آموزشی شد.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس گفت: برگزاری دوره های اموزشی تخصصی برای شاغلان در حوزه گردشگری و هتلداری باید مستمر باشد و این دوره ها هر ماه و با آیتم های مشخص برگزار شود.

سیادتان در ادامه سخنانش هم از ارائه خدمات رفاهی ویژه به کارکنان و شاغلین صنعت هتلداری فارس خبر داد و افزود: با هماهنگی های انجام شده با استان های مازندران، اصفهان و جزیره های کیش و قشم مقرر شده که اقامت کارکنان و شاغلان هتل های فارس در این مناطق با ۷۵ درصد تخفیف انجام شود.

کارگاه آموزشی یک روزه مهارت آموزی زنان شاغل در حرفه خانه داری واحدهای اقامتی استان فارس با همکاری انجمن حرفه‌ای مؤسسات آموزشی گردشگری، جامعه هتلداران استان فارس، انجمن حرفه ای اقامتگاههای سنتی استان و انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان با حضور بیش از ۶۰ نفر شرکت کننده در هتل بزرگ شیراز برگزار شد. شرکت کنندگان در این کارگاه یک روزه به صورت تئوری و عملی آموزش های تخصصی لازم را کسب کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050300107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha