مرمت امامزادگان کلنجین در شهرستان آوج آغاز شد

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: در راستای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی مذهبی پروژه سامان‌دهی و مرمت مجموعه امامزادگان روستای کلنجین در شهرستان آوج آغاز شد.

به‌گزارش میراث آریا، احسان نورانی با اشاره به ساماندهی و مرمت مجموعه امامزادگان روستای کلنجین افزود: در ادامه سامان‌دهی و مرمت سال گذشته این مجموعه، مرحله جدید این پروژه تحت نظارت کارشناسان مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با اختصاص اعتبار ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی اداره‌کل آغاز شده است.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین با اشاره به اقدام‌های مرمتی این پروژه ادامه داد: تسهیل و اجرای کف‌سازی محوطه این مجموعه آرامگاهی، اجرای کانال‌های دفع رطوبت و اجرای ناودانی از جمله اقدام‌هایی است که به‌منظور مرمت و حفاظت از این مجموعه انجام می‌شود.  

هفت امامزاده از جمله امامزاده عبدالقهار در این مجموعه قرار دارند که با توجه به معماری بنا قدمت این امامزاده به قرون اولیه اسلامی باز می‌گردد. بنای امامزادگان در دل روستا و بر شیب نسبتا تندی قرار دارد و محوطه ای محصور و دارای بستر سنگی است. بناها از سنگ و آجر است که داخل آن با گچ اندود شده است و دیوارها فاقد تزئینات هستند.

این مجموعه آرامگاهی در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ با شماره ۳۰۱۲۴ در فهرست میراث ملی به‌ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050300138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha