محمدحسین صوفی ثبت جهانی هگمتانه را تبریک گفت

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و فعال و کارشناس حوزه فرهنگی در پیامی ثبت «هگمتانه» در فهرست میراث جهانی را به ملت ایران تبریک گفت.

به گزارش میراث‌آریا، محمدحسین صوفی روز شنبه ۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ در پی ثبت جهانی منطقه باستانی هگمتانه با انتشار پیامی این موفقیت بزرگ که در چهل و ششمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در دهلی نو کشور هندوستان، محقق شد را به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مردم شریف همدان و تمام هموطنان تبریک گفت.

متن پیام مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به شرح زیر است:

«ثبت جهانی یادگار مردمان آریایی ماد، نخستین پایتخت میهن عزیز و پهناورمان ایران که با گذشت بیش از سه هزار سال همچنان استوار و پابرجا، تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی ایرانی را به رخ جهانیان می‌کشد، اتفاقی بس شکوهمند و بزرگ و مایه افتخار و غرور هر ایرانی است. اما شور و شعف این اتفاق بزرگ، برای همدانی‌ها از جمله بنده که در خاک پاک این منطقه باستانی رشد کرده و در آن خطه پرگوهر برای خدمت به مردم شریف این مرز و بوم قدم به حوزه فرهنگ گذاشته و بیش از سی سال از دوران خدمت خویش را برای حفظ و اعتلای غنای فرهنگی ایران زمین صرف کرده‌ام، بیش از سایرین مایه مباهات و فخر است.

در این میان تلاش‌های ارزشمند و متعهدانه مهندس عزت‌الله ضرغامی وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جناب آقای دکتر علی دارابی قائم ‌مقام محترم وزیر و معاون میراث‌ فرهنگی کشور در راستای صیانت و حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور عزیزمان ایران، شایسته صیمانه‌ترین قدردانی‌هاست.

 از این‌رو این موفقیت بزرگ و ثبت «هگمتانه» به عنوان بیست و هشتمین اثر ثبتی ایران در فهرست میراث جهانی طی چهل و ششمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که نشان از درایت، مدیریت و همت بلند عزیزان دست‌اندرکار این پرونده دارد را صمیمانه و خالصانه تبریک می‌گویم.

بی شک ثبت جهانی «هگمتانه»، این اثر شکوهمند ایران باستان، به حفظ و نگهداری بیش از پیش این یادگار کهن بی بدیل ایران زمین و جذب بیشتر گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ ایرانی کمک شایانی خواهد کرد. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد درخشش این منطقه ویژه تاریخی در سطح جهانی و حضور گردشگران از سراسر دنیا باشیم.

محمدحسین صوفی

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی»

انتهای پیام/

کد خبر 1403050600278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha