تقدیر هیئت مدیره خانه مطبوعات از مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی

هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی با اهدای لوح تقدیر از اقدامات مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تعامل سازنده با رسانه‌های تقدیر و قدردانی کرد.

به‌گزارش میراث‌ آریا، اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی با حضور در دفتر مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تعامل سازنده با رسانه‌ها و همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی خانه مطبوعات با اهدای لوح تقدیر از وی تقدیر کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار ضمن تشکر از اصحاب رسانه برای پوشش اخبار و برنامه‌های اداره‌کل به‌ویژه در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: گردشگری یک حوزه فرابخشی بوده که نیازمند همکاری سایز دستگاه‌ها بوده و در این میان نقش رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی پررنگ است.

مرتضی صفری افزود: دغدغه‌ها و مطالباتی که در رسانه‌های استان مطرح می‌شود می‌تواند نقش مهمی را در تحقق اهداف اداره‌کل در راستای توسعه گردشگری، حفاظت از آثار تاریخی و شناساندن هنرهای صنایع‌دستی داشته باشد.

او ادامه داد: رونق گردشگری در آذربایجان غربی با تقویت زیرساخت‌ها مانند احداث واحدهای اقامتی، اجرای پروژه‌های نوین مانند تله‌کابین، پل شیشه‌ای و ...، سهولت دسترسی به جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و حمایت از سرمایه‌گذاران با کاهش بروکراسی‌های اداری و پرداخت تسهیلات از جمله اولویت‌های ما است.

صفری تصریح کرد: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت، برگزاری دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی از جمله دیگر اولویت‌ها هستند که در این راستا مقرر شده است ساختمان قدیمی شهربازی ارومیه به مدت ۳۰ سال در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی قرار گیرد و با ایجاد ۲۵۰ غرفه، بزرگ‌ترین بازارچه دائمی صنایع‌دستی شمال غرب کشور در آنجا دایر شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: گردشگری یک صنعت پاک و درآمدزا در جهان است که در صورت رونق این حوزه در استان، آمار بیکاری کاهش یافته و برای افراد زیادی اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: با حضور آقای صفری در استان تحولات مثبت زیادی در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌وجود آمده است که جای تقدیر دارد.

یوسف پیربوداقی اضافه کرد: اقدامات چند سال گذشته برای حفاظت از آثار تاریخی و توسعه گردشگری بی‌نظیر بوده و اصحاب رسانه نیز در حد توان برای حفظ هویت تاریخی و رونق گردشگری در آذربایجان غربی، همکاری لازم را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050700284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha