برگزاری همایش بین‌المللی پیرغلامان در کرمان

بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث آریا، بیست و یکمین همایش بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی ۹ لغایت ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.

همایش بین‌المللی پیرغلامان با حضور بیش از ۵۰۰ مهمان در استان کرمان که بخشی از آنها از کشورهای مختلف جهان هستند برگزار و مراسم افتتاحیه بیست و یکمین اجلاسیه بین‌المللی  پیرغلامان حسینی در گلزار شهدای کرمان و در جوار مرقد مطهر شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

بازدید از روضه‌های خانگی نیز در دستور کار این همایش بوده و پیرغلامان حسینی به این مجالس روضه اعزام می‌شوند و از برنامه‌های دیگر این اجلاسیه برنامه خاص بانوان خادم حسینی است و مراسم اختتامیه روز پنجشنبه در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار می‌شود.

بیست یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی با شعار «کرمان؛ حسین‌آباد ایران» برگزار شده و این مراسم از چندین شبکه ملی و بین‌المللی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

مهمانانی از ۱۳ کشور جهان در این همایش حضور داشته و فرصتی برای معرفی کرمان ظرفیت‌های گردشگری و آیین‌های مذهبی آن است.

از دیگر برنامه‌های همایش پیرغلامان می‌توان به برگزاری مراسم شعر آیینی در تالار فرهنگ و هنر کرمان اشاره کرد و در این اجلاس از ۲۰ پیرغلام در عرصۀ ملی و کشوری، ۱۰ پیرغلام در عرصه بین‌الملل و دو پیرغلام از استان کرمان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050700289
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha