۲۳ استان کشور صاحب انجمن خیرین میراث‌فرهنگی شدند

مشاور معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی در مجموع در ۲۳ استان کشور این انجمن تشکیل شده است‌.

به‌گزارش میراث آریا، فریدون فعالی ۹ مرداد ۱۴۰۳ در جلسه تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی اظهار کرد: متاسفانه همیشه کمبود اعتبارات در حوزه میراث‌فرهنگی وجود داشته است و اعتبارات تخصیصی پاسخگوی نیازها نبوده است و برای این منظور استفاده از ظرفیت مردم برای حفاظت از آثار تاریخی در دستور کار قرار گرفته است.

مشاور معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: حمایت و حراست از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس‌ وظیفه تمام اشخاص حقوقی و حقیقی و عامه مردم است و تنها به عهده میراث‌فرهنگی نیست.

او ادامه داد: انجمن‌های خیرین میراث‌فرهنگی در استان‌های کشور برای استفاده از ظرفیت فعالان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود و این انجمن‌ها وظیفه دارند تا حوزه میراث‌فرهنگی فعالیت کرده و زمینه مشارکت خیرین را در داخل و خارج از کشور فراهم سازند.

فعالی گفت: این انجمن اهدافی همچون ایجاد زمینه مشارکت خیران این حوزه در داخل و خارج از کشور به منظور جلب مشارکت و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی برای حفظ، مرمت و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی ثبت‌شده، مشارکت در راه‌اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس، اموال منقول فرهنگی و تاریخی و میراث‌طبیعی کشور و سایر موارد مشابه را دنبال می‌کند.

مشاور معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بهره‌مندی از توان و تجربه‌های فنی و مشاوره‌های خیرین صاحب‌نظر و شاخص در حوزه میراث‌فرهنگی،‌ فراهم‌سازی زمینه دریافت منابع مالی یا اهدای اموال منقول و غیرمنقول در اختیار دوست‌دار میراث‌فرهنگی،‌ تشکیل بانک اطلاعاتی آماری از خیرین و معرفی توانمندی‌های آنان و همچنین تشکیل بانک اطلاعاتی آماری از بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050900444
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha